Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرد میانسالی که در حال حفر چاه به علت ریزش دیواره زیر حجم زیادی از آوار گرفتار شده بود پس از ۱۰ ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر آتش‌نشانان همدان نجات یافت.

بعد از اینکه سامانه ۱۲۵ همدان خبری مبنی بر ریزش چاه در حال حفاری و گرفتار شدن یک مرد میانسال درون آن دریافت کرد، بلافاصله اکیپ عملیاتی ایستگاه ارم و دو اکیپ تخصصی امداد و نجات از ایستگاه‌های مرکز و رسالت به نشانی اعلام شده در بلوار کولاب اعزام شدند که در کمترین زمان ممکن(۴ دقیقه پس از اعلام) به محل حادثه رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش نشانان پس از حضور در محل و بررسی صحنه مشاهده کردند که یک مقنی حدود ۴۰ ساله که در حال حفر چاه داخل یک باغ بوده است به علت ریزش ناگهانی دیواره زیر حجم زیادی از خاک و سنگ مدفون شده و تنها قسمتی از سرو گردن او از زیر آوار بیرون است.

با مشاهده وضعیت موجود آتش نشانان بلافاصله با تمام توان و ظرفیت موجود عملیات نجات را آغاز کردند و در مرحله نخست برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ثانویه اقدام به ایمن‌سازی محدوده عملیاتی و همچنین تثبیت وضعیت مصدوم کردند.

شرایط ویژه محل حادثه از جمله وضعیت قرارگیری مصدوم، سستی زمین و احتمال ریزش مجدد دیواره‌های چاه شرایط دشواری را برای فعالیت آتش‌نشانان ایجاد کرده بود و تغییرات ناگهانی در شرایط صحنه حادثه باعث شده بود که هر بار استراتژی عملیاتی جدیدی در دستور کار قرار بگیرد.

با وجود دشواری و حساسیت بالای عملیات آتش نشانان که تمام تجهیزات و امکانات عملیاتی را برای نجات جان فرد گرفتار در چاه به کار گرفته بودند پس از حدود ۱۰ ساعت تلاش مستمر و خستگی ناپذیر موفق شدند وی را به سلامت نجات داده و به خارج از چاه منتقل کنند؛ در این عملیات حساس ۱۵ آتش‌نشان حضور داشتند.

/فارس 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت

فرماندار شفت با اشاره به وقوع پنج مورد آتش‌سوزی در منطقه گفت: با وجود شرایط خاص منطقه و داشتن یک ماشین آتش‌نشانی ۲۵۰۰ لیتری و ایستگاه پمپاژ آب آتش‌نشانی، شهرک در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، مهدی نقدی امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، ضمن قدردانی از استاندار و مدیران کل استان جهت حضور در صحنه حادثه در همان ساعات اولیه، اظهار کرد: آتش سوزی ۴۸ ساعت گذشته بسیار متفاوت بود و شدت زیادی داشت؛ تا جایی که نزدیک شدن به صحنه و اطفای حریق غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی روستای امامزاده ابراهیم در دست اقدام است و به محوطه حرم رسیده، ادامه داد: مردم از کپسول گاز استفاده می کنند که در حادثه آتش سوزی با خطرات ناشی از انفجار مواجه بودیم و کار را برای مردم و آتش نشانان و امدادگران سخت می کرد.

نقدی با بیان اینکه آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و رشت و فومن برای کمک آمدند، گفت: سازه ها چوبی بود و سرعت آتش را افزایش دادند، البته یک دیوار به طرف حرم امامزاده و یک ساختمان بتنی از گسترش آتش تا رسیدن آتش‌نشانان جلوگیری کرد، اگر آنها نبودند، بازار کامل می‌سوخت.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان شفت درباره عدم الزام احداث سازه‌های چوبی، تاکید کرد: چون این روستا به شهرک چوبی معروف است، فقط نمای ساختمان‌ها می‌تواند طرح چوب باشد.

فرماندار شفت با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اسکان خانوارهای خسارت‌دیده، بیان کرد: اداره‌های آب و برق و بنیاد مسکن و صمت پای کارند. اکنون نیازمند برقراری روشنایی معابر و آواربرداری و کمک‌های بلاعوض هستیم.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • ریزش منزل مسکونی در اهواز
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت