Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی حقیقی گفت: ۸۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بین مردم استان به منظور ترویج فرهنگ درختکاری توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «جعفر مرادی حقیقی» در آئین درختکاری درمحوطه باز استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طی هفته درختکاری سال جاری بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان سمنان کاشت می‌شود،گفت: این نهال که در سه نهالستان استان تولید شدند از روز شنبه توزیع و به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بهانه‌ای که اقشار مردم به اهمیت مسئله درختکاری توجه ویژه داشته باشند، افزود: هم استانی‌ها می‌توانند از ۱۶ اسفندماه به ادارات منابع طبیعی شهرستان خود مراجعه و نهال موردنیاز خود را دریافت کنند.

 

وی ضمن بیان اینکه همه مردم با کاشت نهال از ثواب اخروی این امر خیر بهره‌مند می‌شوند، ابراز داشت: طی هفته منابع طبیعی سال جاری نیز بذرپاشی و نهال‌کاری توسط اقشار مختلف مردم و تشکل‌ها برای توسعه فضای سبز انجام خواهد شد.

 

مرادی حقیقی بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط معاونت عمرانی استانداری ۲۰ هکتار پارک جنگلی جدید التاسیس در سطح استان سمنان (شهرستان سرخه) احداث خواهد شد، تصریح کرد: امروز فعالیت‌های درختکاری استان با عملیات عمرانی درختکاری به نام پارک جنگلی امید سرخه آغاز می‌شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: از اقشار مختلف مردم و مسئولان استان سمنان انتظار می‌رود در کاشت درخت و حفاظت آن‌ها تلاش کنند تا این امانتی که امروز در اختیار ما قرارگرفته به‌خوبی تحویل نسل فردا شود.

 

وی با بیان اینکه اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیش از ۱۰۰ هزار اصله درخت تاغ گونه سازگار با اقلیم استان کاشته است افزود: همچنان از ظرفیت دانشگاهی برای تقویت پوشش گیاهی و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استفاده می‌شود.

 

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: از مجموع ۹ میلیون و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان سمنان با تامین اعتبار و تلاش کارکنان هفت میلیون هکتار تثیبت مالکیت و سند تگ برگی اخذ شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آبخیرداری در استان تخصیص یافت و این اعتبار در سراسر استان برای حفاظت از منابع طبیعی توزیع شد.

 

وی اضافه کرد: اجرای عملیات آبخیرداری نقشی مهم در حفاظت آب و خاک دارد و طرح‌های آبخیزداری موجب کاهش فرسایش خاک ۹تن در هر یک هکتار می‌شود.

 

مرادی حقیقی با اشاره اهمیت عملیات زیستی و تقویت پوشش گیاهی، تصریح کرد: ۲ هزار ۳۳۵ هکتار کشت گیاهان دارویی، ۴۳۰ هکتار بذرپاشی، ۳۵۰ هکتار کوپه‌کاری از جمله اقدامات انجام شده برای حفظ خاک در استان سمنان است.

 

مدیرکل منابع‌طبیعی طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این اداره‌کل یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار عرصه برای زراعت چوب در جنوب شهر سمنان آماده کرده تا با راه‌اندازی تاسیسات تصفیه فاضلاب و استفاده از این منابع آبیاری شود.

 

همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۸۰۰ هزار اصله نهال مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مدیرکل منابع طبیعی هفته منابع طبیعی مرادی حقیقی هزار اصله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه

غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : اجرای این میزان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب تولید آب با استحصال، مدیریت تبخیر و تغذیه آبخوان‌ها به میزان ۴۸۷ میلیون مترمکعب شده است که از فرسایش خاک به میزان ۸/۵ میلیون تن کاسته است.

غلامرضا چامه افزود: اجرای این عملیات در عرصه‌های طبیعی استان موجب کنترل رسوب حوزه سد‌های استان و سیمره به میزان ۶/۲، تولید علوفه به میزان ۷۸ میلیون کیلوگرم و پیشگیری و کاهش مخاطرات سیل به طور متوسط به میزان ۷۰ درصد شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی تاکنون، عملیات اجرایی در سطح ۲۵ هزار هکتار و در ۱۴ شهرستان استان آغاز گردیده و در حال انجام است.

چامه افزود: سال گذشته در راستای امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اعتباری به میزان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافت که مقرر گردید ۳۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی سه سال اجرا شود.

وی تاکید کرد: این عملیات شامل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان دشت ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه‌های سد‌های مخزنی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال