Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:17:12 GMT

توزیع نهال مثمرتا فروردین ماه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۱۲۹

توزیع نهال مثمرتا فروردین ماه ادامه دارد

میرعماد از توزیع وکشت ۷۰۰ هزار نهال مثمر در سطح استان سمنان خبردادوگفت: این روند تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید«حسن میرعماد» در مراسم درختکاری درمحوطه باز استانداری سمنان ضمن بیان اینکه جهاد کشاورزی نیز در ایام درختکاری اقدام به توزیع درختان مثمر می‌کندگفت: در این راستا بالغ‌بر ۷۰۰ هزار نهاد مثمر نیز در سطح استان توزیع و کشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نهال از مجموع تعداد نهال‌های مذکور سطح استان در یک هزار هکتار برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با اولویت شهرستان میامی و منطقه کالپوش انجام می‌شود اظهارداشت: یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است که این نیز بر طبق همین سیاست صورت خواهد رفت.

 

وی بابیان اینکه ۴۰۰ هزار نهال دیگر در مابقی شهرستان‌های استان سمنان کاشته خواهد شد، ابراز داشت: روند کاشت و توزیع نهال درختان مثمر در استان سمنان تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

میرعماد باتأکید بر اینکه کشاورزان می‌بایست با توجه به اقلیم منطقه خود اقدام به کاشت گونه مناسب درخت مثمر کنند، تصریح کرد: درختکاری در فرهنگ دینی و اسلامی بسیار سفارش و تأکید شده که کاشت درختان مثمر می‌تواند به سرسبزتر شدن استان کمک کند.

 

وی بابیان اینکه درخت نیاز اساسی برای جامعه و به‌ویژه استان کم‌بارشی نظیر سمنان محسوب می‌شود، افزود: توسعه فضای سبز، نگهداری از منابع طبیعی و رعایت اصول اولیه نگهداری درختان موضوعات بسیار مهمی که می‌بایست مردم هنگام غرس نهال به آن توجه ویژه داشته باشند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کاشت درخت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه کاشت نشا برنج در شالیزار‌های شمال کشور آغاز شده است. بهترین زمان برای کاشت برنج اردیبهشت ماه است و اغلب در شهریور ماه به بار می‌نشیند و آماده برداشت می‌شود.

این روز‌ها شالیزار‌های شمال کشور نمای زیبایی را به طبیعت بخشیده است. شهروند خبرنگار ما فیلمی از شالیزار‌های شهرستان بابل را به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا دوم در شالیزار‌های روستای سنگرودپی بابل + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم