Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:04:39 GMT

اثر «عروسی خوبان» در جشنواره ادبی یوسف شایسته تقدیر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۱۹۰

اثر «عروسی خوبان» در جشنواره ادبی یوسف شایسته تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی بعد از ظهر امروز در حاشیه نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: امروز در راستای برنامه های ستاد چهل سالگی استان نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت به طور کشوری برگزار شد که یک اثر از استان مرکزی بین آثار برگزیده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ادبیات داستانی یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت است چراکه این هنر مخاطب ها و علاقمندان خود را دارد و اگر توجه به این موضوع بیشتر باشد قطعا می توان در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس موثر تر واقع شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: برگزاری نهمین دوره از جشنواره ادبی یوسف با هدف شناسایی علاقمندان و استعداد‌های برتر در حوزه داستان‌نویسی دفاع مقدس و موضوعات انجام شد که خوشبختانه نویسندگان زیادی در سطح استان از این جشنواره استقبال کردند.

کریمی اضافه کرد: سطح آثار ارسالی به جشنواره در سطح استان هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی قابل قبول بود اما با توجه به وجود استعدادهای فراوان در استان باید در دوره های بعدی استان بیشتر بدرخشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال آینده جشنواره ها و مسابقات محتوایی مناسبی برای تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس پیش بینی و برنامه ریزی شده سعی داریم که با برگزاری کارگاه‌ها و حمایت از تولیدات فاخر، جایگاه ادبیات داستانی دفاع مقدس استان مرکزی را به شرایط مطلوب نزدیک تر کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در دفاع مقدس عملکرد بسیار چشمگیری داشته و امروز ما وظیفه داریم این عملکرد درخشان را که سند افتخار استان محسوب می شود به نسل جوان از طریق روش های مختلف معرفی کنیم.

وی افزود: در مراسم امروز اختتامیه مجتبی صفدری با رای هیئت داوران داستان کوتاه وی با عنوان «عروسی خوبان» شایسته تقدیر شد که ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور از وی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس جشنواره استان مرکزی تقدیر استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد