Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:30:38 GMT

قضاوت کار خلیفه الله است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۳۹۵

قضاوت کار خلیفه الله است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، حجت الاسلام المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز در دیدار با قضات و شورهاهای حل اختلاف آذربایجان غربی با بیان اینکه حکم‌شناسی و موضوع‌شناسی لازمه قضاوت عادلانه است گفت: حکم‌شناسی و موضوع‌شناسی لازمه قضاوت عادلانه بوده و قضات نیز باید در همه حال دانش خود را به روز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه قضاوت کار خلیفه الله است، تصریح کرد: شرط اساسی قضاوت، علم، دانش، عدالت و تقوا است و همچنین قاضی باید مجتهد و عادل باشد و همواره خود را در سلطه پروردگار ببیند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: کارشناسان باید در نظر کارشناسی دقت کرده و معاینه و تشخیص را به درستی انجام دهند، چون برخی تفاوت‌ها در کارشناسی بسیار بحث‌برانگیز است و در کار داوری قضات خلل وارد می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه همکاران باید در موضوع بازداشت دقت کنند افزود: بازداشت باید با دلایل قابل توجه و قطعی باشد و نباید با آبروی افراد بازی شود.

او با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است تصریح کرد: باید نواقصات این قانون در شورای نگهبان برطرف شده و تعیین تکلیف شود، اما تا آن روز شورای حل اختلاف باید با قوت به کار خود ادامه دهد.

مقام عالی قوه قضائیه در ادامه گفت: با توجه به اینکه پرونده‌های معوقه در استان کاهش یافته، امید است با همکاری قضات شاهد کاهش بیش از پیش این پرونده‌ها باشیم.

حجت الاسلام المسلمین رئیسی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضا با کمبود نیروی انسانی در بخش‌های قضاوت و امور اداری مواجه است.افزود: امسال برای جبران نیروی انسانی ۶ هزار نفر جذب شدند که تلاش می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک کمبود‌ها رفع شود.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی سخنانی از افزایش ۳ درصدی مختومه کردن پرونده‌ها نسبت به سال گذشته و مختومه شدن بیش از ۹۶ درصدی پرونده‌های معوقه خبر داد.

او با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال ۹۹ میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری آذربایجان غربی بیش از ۵۴۶ هزار فقره بوده که بیانگر افزایش ۳ درصدی ورودی پرونده‌ها در این سال نسبت به سال ۹۸ است، گفت: عملکرد شورا‌های حل اختلاف در ۱۱ ماهه سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از حیث به صلح و سازش رساندن پرونده‌ها رشد ۲۳ درصدی داشته است.

نمایندگان قضات، کارکنان قضایی، اداری، شورای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه قضاوت شورای حل اختلاف پرونده ها حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ قضاوت پرسپولیسسپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال بر عهده بیژن حیدری خواهد بود و فرهاد مروجی، علی اکبری نوری و علی صفایی نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و رضا سخندان ناظر داوری است.
این دیدار (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • ببینید | واکنش متفاوت ۲ بازیگر زن به قضاوت‌های مردم درباره چهره‌شان
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی