Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@00:37:26 GMT

روسیه: تسلیحات شیمیایی را منهدم کرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۵۰۹

روسیه: تسلیحات شیمیایی را منهدم کرده‌ایم


به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش مدتها پیش بنا به کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی چنین سلاح هایی را از بین برده است. وی افزود که هیچ گونه سلاح شیمیایی در خاک روسیه نگهداری نمی شود. سخنگوی کرملین همچنین خواستار اجرای مفاد کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی از سوی آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده در واکنش به مسومیت الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن وضع تحریم هایی علیه شماری از مقامات این کشور خواستار پایبندی مسکو به کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی شده بود.

واشنگتن یکی از شروط لغو تحریم های وضع شده را ارائه تضمین های لازم از طرف روسیه مبنی بر عدم استفاده از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان این کشور عنوان کرده بود.

الکسی ناوالنی تابستان گذشته پس از وخامت ناگهانی حال جسمی اش برای معالجه به آلمان منتقل شد. بررسی آزمایشگاه های ارتش آلمان نشان داد که این منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین با عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است. الکسی ناوالنی پس از طی دوره معالجه و نقاهت به روسیه بازگشت و در فرودگاه بازداشت شد.

کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی در سال ۱۹۹۳ تصویب شد و از سال ۱۹۹۷ به اجرا در آمد. ۱۹۳ کشور جهان این معاهده را امضاء کرده اند. کشورهای مصر، اسرائیل، کره شمالی و سودان جنوبی عضو کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی نیستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری ایالات متحده روسیه شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، میترا امین لو، مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در یک مصاحبه رادیویی اظهار كرد: مالكیت فكری در دنیا از دو قرن پیش بر اساس مسئله اقتصاد شكل گرفته و بنابراین ارزش اقتصادی دارد.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تحولات جدی كه در حوزه فناوری و نوآوری ایجاد شده توجه فناوران و دانشگاهیان را به این موضوع جلب كرده اما گاهی در برخی حوزه‌ها توجه به این بخش بیش از حد شده و جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: مالكیت فكری در سال‌های اخیر فقط به سمت اختراعات حركت كرده و در اختراعات هم فقط به موضوع ثبت توجه شده است.

امین لو با اشاره به اینكه قانون مالكیت صنعتی هنوز بعد از ۱۶ سال در مجلس به تصویب نرسیده است افزود: با الحاق قانون جامع کپی‌رایت به قانون مالكیت صنعتی، روند كار به‌شدت كند شد و متأسفانه قانون کپی‌رایت نیز به‌طور كامل متوقف شد.

وی در این باره افزود:  ما در حال حاضر در یك سری حوزه‌ها از جمله انیمیشن و فیلم و نشر ادبی مزیت‌های رقابتی جدی پیدا كردیم و این در حالی است كه نه تنها قانون ملی پاسخگو نیست بلكه هیچ به روزرسانی هم صورت نگرفته است.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: بحث مالكیت فكری، قوانین سرزمینی دارد یعنی همه كشورها قانون ملی خودشان را دارند اما یك سری كنوانسیون‌ها هم شكل گرفته تا همگرایی را زیاد كنند و به همین دلیل برخی كشورها به كنوانسیون‌های بین‌المللی پیوستند.

امین لو با بیان اینكه تقریباً همه كشورهای دنیا به كنوانسیون برن پیوستند افزود: در حال حاضر فقط ایران و چند كشور معدود به این كنوانسیون نپیوستند و این در شرایطی است كه بستر فضای مجازی هم ایجاد شده و آثار به‌صورت برخط در فضای مجازی وجود دارد و فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و بلاكچین نیز قوانین حقوق کپی‌رایت و مالكیت صنعتی را تغییر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد