Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:20:02 GMT

استاندار کرمان بر اصل بی طرفی در انتخابات تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۶۸۲

استاندار کرمان بر اصل بی طرفی در انتخابات تاکید کرد

به‌گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه ما تنها باید مجری قانون باشیم افزود: اینکه چه کسی نامزد انتخابات است، هیچ ارتباطی با ما ندارد و کوچک ترین اقدامی در زمان اداری در خصوص تبلیغات نباید صورت گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی موظف هستند، امکاناتشان را در اختیار انتخابات قرار دهد، خاطرنشان کرد: از هیچ امکانات دولتی در راستای تبلیغات حتی جزیی استفاده نشود که این کار ظلم و حق الناس است؛ ما مسئولین که مجری قانون هستیم به هیچ عنوان حق شرکت در هیچ مراسمی را نخواهیم داشت و حتی در وقت آزاد هم اجازه تبلیغات نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت حوزه آی تی در انتخابات گفت: برای آموزش های مسئول آی تی یک نفر بیشتر آموزش ها را فرا بگیرد تا خللی به وجود نیاید.

زینی وند افزود: اگر کسی کوتاهی کرد حتما به ما گزارش دهید، حوزه آی تی را جدی بگیرید، کمیته فناوری هم در کرمان مستقر خواهد شد و ما هم این موضوع را به صورت جدی پیش خواهیم برد.

استاندار کرمان با بیان اینکه همه ما یک هدف داریم و آن هم برگزاری انتخابات است، تصریح کرد: فرمانداران و بخش داران با اعضای هیئت نظارت تعامل داشته باشید و همانجا مباحث حل شود، تجربه ثابت کرده که اگر اختلافات به استان برسد، مشکلی حل نخواهد شد.

استاندار کرمان ‌با اشاره به ثبت نام شوراهای روستا خاطر نشان کرد: فرمانداران و بخشداران شرایط ثبت نام همه واجدان شرایط را فراهم آوردند، در روستا ها تشویق شود تا همه مخصوصا جوانان و زنان ثبت نام کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز گفت: ۱۸ اسفندماه دستور اجرایی ستاد انتخابات به صورت سراسری از سوی وزارت کشور صادر خواهد شد و هیات‌های اجرایی شوراهای اسلامی از ۱۹ اسفندماه لغایت ۲۵ اسفندماه و در اردیبهشت‌ماه برای ریاست جمهوری باید تشکیل شوند.

محمدصادق بصیری، انتحاب معتمدین را بسیار مهم دانست و بیان کرد: فرمانداران و بخشداران باید ۳۰ نفر معتمد انتحاب کنند سپس این افراد را به هیات نظارت بر انتخابات شوراها معرفی ‌کنند که این هیات مرکب از سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: فرمانداران و بخشداران در جایی کمبود از نظر شخصیت حقوقی دارند به استانداری اعلام کنید تا این مشکل در اسرع وقت رفع شود.

 بصیری گفت: ثبت نام شورای شهر و روستا در دو نوبت مجزا انجام می شود، زیرا سال گذشته تصویب شد که شهر های ۲۰۰ هزار نفره داوطلبان اگر رد شوند فرصت شکایت دارند به همین دلیل شورای اسلامی شهر ها را زود تر ثبت نام کنند.

وی افزود: تا ۲۶ اسفند ثبت نام شورای شهر را داریم و از ۱۶ فروردین تا ۲۲ زمان ثبت نام شورای روستا ها خواهد بود؛ ثبت نام ریاست جمهوری ریاست جمهوری ۲۰ اردیبهشت است.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر ثبت نام حضوری، ثبت نام به صورت غیر حضوری هم صورت می‌گیرد تاکید کرد: ۴ روش برای ثبت نام غیرحضوری است، که روش های آن در دستورالعمل ها آمده است همچنین مسئولین مربوط از ابتدا مستند سازی کنند  و به ما گزارش کوتاه ارائه مدهند.

فرمانداران و مسئولین فرآیند ها را به خاطر بسپارید و مقررات و ابلاغیه ها را بدانید.

برچسب‌ها کرمان ایرنا ستاد انتخابات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا ستاد انتخابات کشور کرمان ایرنا ستاد انتخابات کشور اخبار کنکور استاندار کرمان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در نخستین گفتگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب، خاک، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی‌پروری و گردشگری، اظهار داشت: متأسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش برای رفع مشکلات و توسعه آن گام برداریم.

وی توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و افزود: پیگیر مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در استان هستم.

استاندار لرستان با اشاره به بازدیدهای مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی، گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو، راه‌آهن دورود - خرم‌آباد، ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد، ماشین‌سازی، پارسیلون بازدید کرده و پیگیری‌های لازم درباره وضعیت ساخت و تکمیل آنها از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.

شفقت، گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی اشاره کرد و گفت: همه نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون و صرفه‌جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.

استاندار لرستان از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادهای خود را درباره توسعه و پیشرفت تولید در استان را به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع‌بندی نظرات در راستای رشد استان از آنها استفاده شود.

کد خبر 6094986

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری