Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی گفت: سامان دادن بازارچه های مرزی و وضعیت کوله بری و پیله وری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

خبرگزاری میزان - آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: یک خدمت منفعت گرا داریم که محور آن نگاه ماتریالیستی است، مثل خدمتی که امروز خیلی از کشور‌های جهان و خیلی از مدیران دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمت دیگر از نوع انسان مدارانه با نگاه اومانیستی است و نگاه سوم خدمت برای خداست؛ یعنی خداخواهی او را به دگرخواهی وادار می‌کند و برای خدا بودن نکته بارز خدمت در نظام اسلامی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حفظ کرامت مردم برای قاضی، وکیل، مدیر، کارشناس و یک اداری خیلی مهم است و در نگاه مدیریتی امروز آخرین حرفی که می زنند مشتری مداری است؛ نگاه دین اینگونه نیست، ما می گوییم باید مردم را دوست داشت. رفع مشکلات مردم بعنوان یک وظیفه باید باشد.

آیت الله رئیسی گفت: دشمن بر مسئله فساد بین مسولان دمید. باید یقه فرد فاسد را گرفت به دست عدالت سپرد و اورا مجازات کرد تا سبب اعتماد مردم شود. در قوه قضاییه بنا بر این گذاشتیم هر کجا پرونده مطرحی باشد آنرا به سرانجام برسانیم.  آنچه در کوچه و بازار می گویند و در سطح کشور به آنها رسیدگی می شود. این روش در مردم اطمینان ساز است و به آن عمل شد. بعد از این اراده جدی نظام این است که اجازه ندهیم درهیچ کجا فساد لانه کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مدیران، هیات تخلفات اداری را فعال کنند. بازرسی های درون سازمان و نظارت های درون سازمانی را فعال کنند. هر چه در درون سازمان بخش های نظارتی فعال تر باشدمی تواند تاثیرگذار و موثر باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: جهش تولید با قاچاق کالا سازگاری ندارد و باید سازوکار مالی و پولی به نحوی شود که قاچاق برای قاچاقچی صرف نکند. اول باید اقدامات اقتصادی صورت گیرد و همچنین باید کارهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و قضایی صورت بگیرد. باید مسئله پیله وری و کوله بری را سامان بدهیم و بازارچه های مرزی را سامان دهیم. سامان دادن بازارچه های مرزی و وضعیت کوله بری و پیله وری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. این نقض اداری است که افرادی(کوله برها) اینگونه در مرزها تردد کنند. به کارت های الکترونیک بازنگاهی شود؛ اگر آفاتی دارد آفات برطرف شود و اگر خود این مسئله قرار است به آفتی تبدیل شود سامان داده شود.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: نسبت به برخورد با تغییر کاربری یا ساخت و ساز‌های غیرمجاز امری قانونی است که باید صورت بگیرد. اولویت با آلونک‌ها نیست و با ساختمان‌های کذایی است و ساختمان‌هایی که افراد سودجو می‌سازند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مجلس ماده ۱۰۰ را سامان دهد؛ ماده ۱۰۰ به منبعی برای شهرداری‌ها تبدیل شده است؛ افراد تخلف را می‌خرند. ماده ۱۰۰ باید اصلاح شود و ریشه تخلف کنده شود و اگر کسی بنای غیرمجاز ساخت و تغییر کاربری غیر مجاز برای کشور اشکال ایجاد می‌کند. در بعضی مناطق هر کس چاهی زده است باید از وزارت نیرو وضعیت آب را پرسید و هر چه کار سازمان یافته‌تر است سرریز‌ها به قوه کمتر و سهل و آسان‌تر خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: وزارت تعاون باید بر  تعاونی ها نظارت کنند. الان در دادگستری ها پرونده تعاونی های را ببینید؛ چه میزان پرونده تعاونی مسکن داریم؟ اولین ناظر در این ارتباط دولت است.

آیت الله رئیسی گفت: کارخانجات به بخش خصوصی واگذار شود اما بخش خصوصی نظارت شود. خصوصی سازی باید توانمند شود.

خبر در حال تکمیل است....

برچسب ها: رئیس قوه قضاییه سفر آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه سفر آذربایجان غربی بازارچه های مرزی رئیس قوه قضاییه آیت الله رئیسی کوله بری پیله وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای اداری سال جدید ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی انقلابی است، مدیران باید با تفکر جهادی برای حل مشکلات مردم گام برداشته و جهادی پای کار باشند.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان پیگیر پروژه‌های در دست اجرا باشند، افزودد: مدیران در جذب اعتبارات برای پروژه‌های شهرستان شفت تلاش مضاعف داشته باشند.

نقدی بر لزوم کار جهادی و تلاش شبانه روزی مدیران برای رفع محرومیت از چهره شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: برای توسعه شهرستان شفت نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

فرماندار شفت ادامه داد: خوشبختانه این همدلی در شهرستان بین تمامی دستگاه‌ها وجود دارد و با همکاری و همراهی همه مدیران برای رفع محرومیت از چهره این شهرستان تلاش مضاعف خواهیم کرد.

نقدی اضافه کرد: رعایت نظم و انضباط در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شفت به دقت رعایت شود و همه مسؤولان موظفند که نظم و انضباط را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه عملکرد هیچ اداره‌ای نباید پنهان بماند، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها بایستی با عملکردی هر چه بهتر در راستای شفاف‌سازی جهت اطلاع رسانی اقدام کنند.

خانواده شهدا مایه خیر و برکت نظام و انقلاب هستند

فرماندار شفت گفت: خانواده شهدا مایه خیر و برکت نظام و انقلاب هستند و مسؤولان موظفند تا با سرکشی مداوم به آنان، ضمن رفع مشکلات این خانواده معظم، در مسیر خدمت رسانی به مردم، از والدین شهدا طلب دعای خیر کنند.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد سال زراعی سختی همچون سال گذشته را در پیش خواهیم داشت، بیان کرد: باید برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی دستگاه‌ها از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بودم تصریح کرد: امسال باید از تمام ظرفیت‌ها برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی شالیکاران در سطح شهرستان استفاده کنیم.

نقدی بر لزوم استفاده از تجربه موفق سال گذشته در مدیریت منابع آب کشاورزی تاکید کرد و بیان کرد: لایروبی انهار، بهسازی آب بندان ها، رفع نواقص ایستگاه‌های پمپاژ، دریچه سازی در نقاط مورد نیاز، طرح تجهیز و نوسازی اراضی در برخی مناطق از جمله اقداماتی است که در مدت زمان باقی مانده با دقت و سرعت اجرایی شود.

تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان

نقدی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان افزود: ضروری است خود کشاورزان هم با توجه به میانگین کاهشی نزولات جوی و دیگر محدودیت‌های موجود، هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن بحث بیمه، خواستار اطلاع رسانی مناسب در خصوص مزایای بیمه اراضی کشاورزی شد تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، کشاورزان از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند.
مسؤولان محلی برای رفع مشکلات آب کشاورزی پای کار باشند

فرماندار شفت با اشاره به اینکه مسئولان محلی به عنوان خدمتگزاران مردم در روستاها هستند، بیان کرد: با توجه به شناختی که از مشکلات روستاها در حوزه آب کشاورزی دارند باید در راستای رفع مشکلات کشاورزان گام بردارند.

کد خبر 6091417

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران