Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مناطق غربی استان مارب (شرق و جنوب شرق بخش صرواح) همچنان صحنه عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله علیه عناصر ائتلاف سعودی است و درگیری‌های سنگین در محور‌های مختلف در جریان است.

عملیات‌های هدفمند و متنوع یگان‌های موشکی و پهپادی نیرو‌های یمنی همزمان با حملات یگان‌های پیاده ادامه دارد و در دو هفته گذشته مقر‌ها و پایگاه‌های ائتلاف سعودی به صورت دقیق در استان مارب هدف قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان حملات موشکی ضربات مهلک و خسارت‌های زیادی به پایگاه‌های ائتلاف سعودی در استان مارب وارد آمد و شماری از فرماندهان ارشد نظامی از جمله سرتیپ ناصر سعید البرحتی فرمانده تیپ ۲۶ کشته و زخمی شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر درگیری‌های سنگین در محور جنوب شرق بخش صرواح (حومه جنوب غرب سد مارب) ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را در این محور عقب برانند.

 نیرو‌های یمنی در این محور کوه «الادیرم، الصفه» و منطقه «اراک» را از اشغال خارج و پاکسازی کرده اند و موفق شدند مواضع را در این مناطق تثبیت کنند و فاصله خود را با شهر مارب به ۱۵ کیلومتر برسانند.

به گفته منابع میدانی، در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی سد مارب) مناطق مهم و راهبردی «الزور و الماجره» آزاد شده اند و درگیری میان نیرو‌های یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در کوه‌های «البلق» در جریان است.

آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی یمن/ درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در غرب و جنوب غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

نیرو‌های یمنی از از محور شرقی بخش صرواح با شهر مارب حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند و اگر بتوانند کوه‌های البلق را بار دیگر به کنترل دربیاورند و مواضع را تثبیت کنند به ۸ کیلومتری شهر مارب، مهم‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی در خاک یمن خواهند رسید.

کوه راهبردی البلق بر شمال سد مارب اشراف کامل دارد و مقصد بعدی رزمندگان پس از آزادی این ارتفاعات به سمت کوه المصاریه، نقیل مدرج و ... خواهد بود و راه برای ورود ب محله‌های غربی شهر مارب باز می‌شود.

 ده‌ها تن از نیرو‌های ائتلاف در جریان درگیری‌ها در محور جنوب شرق و شرق بخش صرواح کشته و زخمی شده اند؛ در حال حاضر حدود؟ درصد از مساحت بخش صرواح در غرب استان مارب از اشغال نیرو‌های ائتلاف سعودی خارج شده است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی مارب عناصر ائتلاف سعودی درگیری های سنگین ائتلاف سعودی نیرو های یمنی استان مارب درگیری ها بخش صرواح شهر مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از ابتدای محور کرج - چالوس (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات عمرانی ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل حصارک تا امامزاده طاهر

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده رضی آباد

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

گلشن – سراوان

محور دارای انسداد فصلی پونل – خلخال محدودیت‌های تردد "کارگاه جاده ای مهم (منجر به انسداد) " در استان البرز، محور کرج - چالوس (محدوده کندر) به دلیل انجام عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از کیلومتر ۱ تا ۶ و مورخ نهم اردیبهشت تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. کد خبر 748531

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه