Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور کشورمان از کمیته تبلیغات خواست با همکاری قرارگاه و کمیته بهداشتی و درمانی، اطلاع رسانی و آموزش لازم را داشته باشند تا مردم به هیچ وجه نسبت به وضعیت‌های مختلف در مورد اجازه و یا ممنوعیت تردد به شهر‌های با وضعیت‌های چهارگانه دچار ابهام نشوند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دستورالعمل هماهنگی مدیریت و مسوولیت پذیری سفر‌های نوروزی در شرایط کرونا، روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چارچوب این دستورالعمل که توسط قرارگاه عملیاتی و با مشارکت کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده، پیش بینی شده که تمامی تردد‌ها و سفر‌ها به شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه ها، مراکز تفریحی و محیط‌های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل ها، انجام دهد.

قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موظف شدند بر تغییر وضعیت احتمالی استان‌ها در خلال سفر‌های استانی و هماهنگی میان دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای کنترل تردد افراد با تست مثبت کرونا و برخورد با خاطیان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهند.

رییس جمهور در همین ارتباط با اشاره به تجارب به دست آمده طی یکسال اخیر و در عین حال دومین نوروزی که کشور گرفتار پاندمی کووید ۱۹ است، گفت: با بهره گیری از این تجربیات و همچنین رعایت دقیق و جدی پروتکل‌ها و پیش گرفتن زندگی سازگار با کرونا میتوان تعطیلات مرتبط با نوروز را با اجرای پروتکل‌ها برگزار کرد.

روحانی تاکید کرد: اگرچه توصیه جدی متخصصان، فعالان و مسوولان بهداشتی کشور عدم رفت و آمد غیرضرور بویژه برای افراد خطرپذیر است و بسیاری نگرانی‌ها که در خصوص شیوع بیماری با توجه به رفت و آمد‌های نوروزی وجود دارد، اما می‌توان با اتکا بر مسوولیت پذیری جامعه و مردم و حساسیت‌هایی که نسبت به حفظ سلامت وجود دارد، امیدوار بود که با رعایت دستورالعمل ها، امکان تردد در ایام نوروز به شهر‌های با وضعیت آبی و زرد فراهم شود.

رییس جمهور از کمیته تبلیغات خواست با همکاری قرارگاه و کمیته بهداشتی و درمانی طی یک برنامه ریزی تبلیغی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تمامی جزئیات دستورالعمل مرتبط با ایام نوروز اطلاع رسانی و آموزش داده شود تا مردم به هیچ وجه نسبت به وضعیت‌های مختلف در مورد اجازه و یا ممنوعیت تردد به شهر‌های با وضعیت‌های چهارگانه دچار ابهام نشوند و بتوانند به طور دقیق برای خود برنامه ریزی کنند.

روحانی به این کمیته همچنین ماموریت داد با همکاری صدا و سیما و وزارتخانه‌های ارتباطات و ارشاد و بکارگیری تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، امکان پخش برنامه‌های نشاط آور متناسب با ایام شادی و تعطیلات نوروزی از جمله نمایش فیلم ها، اکران‌های متناسب سینمایی و کنسرت‌های آنلاین را فراهم کند.

رییس جمهور با اشاره به بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت‌های مختلف در جامعه تصریح کرد: مقاومت، صبر و تحمل مردم در یکسال گذشته در برابر فشار شدید اقتصادی در دوره تحریم‌ها و شیوع کرونا، ستودنی است و باید قدردان چنین مردمی باشیم.

روحانی گفت: میزان فشاری که بر مردم وجود دارد از سوی مسوولان و دولت قابل درک است و تمامی تلاش دولت این است که در عین حفظ سلامت بتواند در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی عوارض اجتماعی و اقتصادی کرونا را نیز کنترل کند و همواره تلاش داشته که کمترین عوارض متوجه زندگی مردم شود و تمامی اقداماتی که در این عرصه انجام گرفته، با قدرت تداوم می‌یابد.

رییس جمهور افزود: تمامی دستگاه‌ها در دولت و سایر قوا باید با هماهنگی و اقدامات منسجمی که انجام می‌دهند موجبات کاهش فشار‌های حاشیه‌ای و یا غیرمرتبط شوند و اجازه ندهند که درگیری‌های جناحی و یا سلایق خاص افراد، عوارض ناخواسته جنگ اقتصادی و کرونا بر مردم را تشدید کند.

روحانی در ادامه پس از گزارش کمیته اقتصادی در خصوص مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد ارائه سه خدمت عمومی با بیشترین تقاضای مردمی در بستر سکوی دولت همراه، و معرفی وزارت راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان پیشروترین دستگاه‌ها در اجرای این مصوبه، دستگاه‌های مسوول را موظف کرد نسبت به پیوستن به سکوی دولت همراه و اجرای مصوبه ستاد کرونا تسریع کنند و کارگروه‌های مختلف در این خصوص ماموریت یافتند بر حسن اجرای این مصوبه نظارت و اقدامات اجرایی را انجام دهند.

رییس جمهور تأکید کرد که باید به دقت وضعیت و شرایط جدید بیماری مربوط به ویروس جهش یافته کرونا را رصد کرده و مداخله مناسب را انجام داد.

بیشتر بخوانید: واعظی: ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً نظری درباره سفر‌های نوروزی اعلام نکرده است

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا در ایران حسن روحانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا در ایران حسن روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا شهر های با وضعیت اطلاع رسانی رییس جمهور پروتکل ها دستگاه ها سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۳۹، ایستگاه نیوساید اهواز ۱۲۷، ایستگاه حفاری اهواز ۱۱۷ و ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۰۶، ایستگاه اندیمشک ۱۱۹، ایستگاه دزفول ۱۱۶،‌ایستگاه ماهشهر ۱۳۷ و ایستگاه هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای مسجدسلیمان و خرمشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی