Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال در گزارش پنجشنبه شب نوشت: دیپلمات های ارشد اعلام کرده اند که عقب نشینی سه کشور اروپایی با حمایت واشنگتن همراه بود و نشان دهنده نگرانی های ایالات متحده مبنی بر فشار مجدد بر ایران است که می تواند دیپلماسی را از بین ببرد.

براساس این گزارش، انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه تصمیم گرفتند که قطعنامه علیه ایران را به شورای حکام ارائه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این ایران هشدار داده بود که این اقدام می تواند منجر به محدود کردن بازرسی های بین المللی از این کشور و منصرف کردن وی از گفتگوهای مستقیم با آمریکا درباره برنامه هسته ای شود.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس از عقب نشینی اروپایی ها گفت: توقف قطعنامه حاصل رایزنی های گسترده ایران و درایت و هشیاری اعضای شورای حکام است.

غریب آبادی در گفت وگو با خبرنگاران اقداماتی که در جهت توقف قطعنامه ضد ایرانی سه کشور اروپایی صورت گرفت را تشریح کرد و گفت: با آغاز تلاش سه کشور اروپایی با حمایت آمریکا جهت ارائه قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام، اقدامات مختلفی در دستورکار قرار گرفت، مانند: رایزنی های گسترده با اعضای شورای حکام در وین و پایتخت ها، ارسال نامه وزیر امور خارجه به همتایان خود در کشورهای عضو شورای حکام، تشریح مواضع ایران برای اعضای شورا و آژانس در قالب یک متن توجیهی، فعال کردن ظرفیت دبیرخانه آژانس و مدیرکل برای تلاش در جهت حفظ همکاری ها و تعاملات، هماهنگی ویژه با روسیه و چین و اعلام مخالفت قطعی آن ها با قطعنامه، و ارسال پیام های اصولی از سوی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی، و معاون سیاسی وزیر امور خارجه.

غریب آبادی افزود: در تمام رایزنی ها، پیام ها و مکاتبات، به صراحت گفته شد که تصویب قطعنامه را اقدامی مخرب بر سر راه روابط و همکاری های ایران و آژانس می بینیم که از جمله، موجب توقف تفاهم مشترک اخیر ایران و آژانس نیز خواهد شد.

برچسب‌ها شورای حکام اتحادیه اروپا وال استریت ژورنال ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای حکام اتحادیه اروپا وال استریت ژورنال شورای حکام اتحادیه اروپا وال استریت ژورنال ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم