Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@18:30:52 GMT

برگزیت باز هم عامل اختلاف بین انگلیس-اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۲۴۹۵

برگزیت باز هم عامل اختلاف بین انگلیس-اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا تصمیم یکجانبه انگلیس مبنی بر ادامه کنترل ورود و خروج مواد غذایی بین انگلیس و ایرلند شمالی را نقض توافق برگزیت دانسته و لندن را به در پیش گرفتن اقدامات قانونی محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، لندن به صورت یکجانبه و بدون هماهنگی با اتحادیه اروپا قوانین ویژه در تجارت با ایرلند شمالی را تمدید کرد که این مسئله خشم اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروکسل اعلام کرده که انگلیس با این اقدام خود توافق برگزیت را نقض کرده است.

اتحادیه تصمیم یکجانبه دولت بریتانیا مبنی بر «ادامه کنترل ورود و خروج مواد غذایی بین انگلیس و ایرلند شمالی» را شدیدا محکوم کرد و آنرا نقض اساسی توافق نامه برگزیت خواند.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که در واکنش به تصمیم یکجانبه لندن اقدامات حقوقی را در پیش خواهد گرفت.

دولت محافظه کار بوریس جانسون در تصمیمی یکجانبه مهلت کنترل ورود و خروج محصولات غذایی بین ایرلند شمالی و انگلیس را به مدت 6 ماه دیگر و تا پایان ماه سپتامبر 2021 تمدید کرد. این مهلت در پایان ماه مارس منقضی می شد. در حالی که طبق توافقنامه برگزیت هر تصمیمی در این باره باید در مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا گرفته شود.

کاهش چشمگیر صادرات آلمان به انگلیس از پیامدهای برگزیت

اتحادیه اروپا تنها در دو ماه اول سال 2021،‌ ژانویه و فوریه،‌ به بریتانیا زمان داده بود تا برای جلوگیری از هرج و مرج و تحت فشار قرارندادن شرکت ها، کنترل ورود و خروج مایحتاج اولیه را در دست بگیرد تا این شرکت ها با «قوانین جدید برگزیت» در دوران پسا برگزیت بیشتر آشنا شوند.

در پی نهایی شدن برگزیت در سال گذشته شهروندان بریتانیایی در ایرلند شمالی با مشکلات عدیده کمبود محصولات غذایی مواجه شدند. دلیل اصلی آن چک و بازبینی محصولاتی بود که ناگزیر باید از مرز جمهوری ایرلند، عضوی از اتحادیه اروپا، عبور می کرد تا به ایرلند شمالی برسد.

ماروش سفروویچ، کمیسر و نایب رئیس کمیسیون اروپا، «نگرانی جدی» خود درباره این تصمیم «یک جانبه» را ابراز کرد و گفت: « دولت بریتانیا با ادامه این کار آشکارا با رویکرد سازنده ای که تاکنون حاکم بوده است، مقابله می کند.»‌ به گفته آقای سفروویچ این تصمیم «خدشه به اعتماد متقابل» وارد می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر امور خارجه ایرلند هم دولت انگلیس را متهم کرد که روند اجرای توافق برگزیت را تضعیف می کند.

وی روز پنج شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال مذاکره با شریکی است که به سادگی نمی تواند به آن اعتماد کند. وی افزود: اینکه حالا اتحادیه اروپا می خواهد مراحل قانونی را علیه لندن در دست بررسی قرار دهد به این مفهوم است که بروکسل در آینده با شیوه ای بسیار رسمی تر و سخت تر با لندن برخورد خواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا با چالش های تازه ای در مرز با ایرلند مواجه شده است. مرزایرلند و ایرلند شمالی یکی از دلایل اصلی تنش ها و طولانی شدن مذاکرات بین مقامات دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا درجریان گفتگوهای برگزیت بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار انگلیس مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا اخبار انگلیس مذاکرات برگزیت کنترل ورود و خروج اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز و سود بردن فروشندگان جهانی گاز از جمله خود «توتال انرژی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاتریک پویانه در پاسخ به سوال تحلیلگری که درباره تاثیر تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا پرسیده بود، گفت: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم‌ کند، قیمت ال‌ان‌جی به سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از پروژه «یامال ال‌ان‌جی»، کاملا محدود است.

مدیرعامل «توتال انرژی» گفت: سران اروپا بر این موضوع واقف هستند که امنیت تامین کنونی آنها، بر ال‌ان‌جی متکی است و نمی‌خواهند دوباره افزایش قیمت را مشاهده کنند. آنچه من درک می‌کنم این است که آنها ممکن است ایده‌هایی داشته باشند اما این ایده‌ها برای سال ۲۰۲۷ به بعد خواهد بود نه قبل از آن.

شرکت فرانسوی «توتال انرژی»، سهم ۲۰ درصدی در پروژه «یامال ال‌ان‌جی» واقع در شرق روسیه دارد و سهم عمده این پروژه در اختیار شرکت روسی نواتک است. توتال همچنین ۱۹.۴ درصد سهم در نواتک دارد.

پویانه اظهار کرد: توتال، سود نقدی از پروژه «یامال ال‌ان‌جی» از سال ۲۰۲۳ دریافت نکرده است زیرا تحریم‌ها علیه مبادلات مالی با روسیه، خارج کردن پول از این کشور را دشوار کرده است. این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار سود نقدی نیم سالانه را در اواخر سال ۲۰۲۲ از نواتک دریافت کرد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش شدید واردات گاز از روسیه در سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت.

ظرفیت جهانی جدید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۲۷ که قرار است پروژه‌های بیشتری راه اندازی شوند، محدود خواهد بود و به معنای آن است که اروپا با آسیا و خریداران دیگر برای محموله‌های ال‌ان‌جی، در رقابت خواهد بود و این موضوع، قیمت‌ها را بالا می‌برد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه ال‌ان‌جی روسیه شده اند اما برای تصویب چنین اقدامی، موافقت همه اعضای این بلوک، ضروری است.

روسیه در سال میلادی گذشته، ۱۴.۸ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد و محموله‌های ال‌ان‌جی تخفیف‌دار روسیه، تا حدودی جایگزین واردات گاز اروپا از این کشور از طریق خط لوله شد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و کسب و کارهای اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تضمین امنیت تامین آن، تحت فشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی