Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جلال احمدی بعداز ظهر امروز در ۳۷ امین سالگرد شهادت جاویدالاثر شهید حسن غازی اظهار داشت: شهید غازی از قهرمانان عرصه دفاع مقدس و الگوی بی‌بدیل و‌ جاودانه بود؛ ‌همانطور که‌ پیکر او در طلائیه جاودان شد نام او هم در آسمان‌ها جاویدان شد.

فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد ادامه داد: شهید غازی در شرایط قبل و بعد انقلاب در میدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نیروی انقلابی فعالیت می‌کرد و به عنوان یک ورزشکار می‌تواند  الگویی در عرصه ورزش برای جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: او در سال‌های اول انقلاب به عنوان یکی از جوانان که حضرت‌امام از آن‌ها به نام سرباز ‌خود نام می‌برد فعالیت می‌کرد و در تمام عرصه‌های ورزشی، علم و دانش و فرهنگی حضور فعال داشت.

احمدی خاطرنشان کرد: شهید حسن غازی در‌ دانشگاه رشته دندانپزشکی قبول شد ولی به این رشته در این حیطه پشت پا زد و در دوره دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان وارد صحنه نبرد شد و از طرف فرماندهان، پایه‌گذار اولین گروه توپخانه محرم و ۱۵ خرداد شد.

فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد گفت: امیدوارم که در ادامه مسیر این شهدا، خداوند ما را در راه سربازی و دفاع از آرمان‌های اسلامی ثابت‌قدم نگه‌دارد.

در ادامه این مراسم محمدرضا ساکت بیان داشت: شهید غازی به عنوان قهرمانی در باشگاه سپاهان و آسمان‌هاست؛ او بازیکن ارزنده در دهه ۵۰ و بازیکن تیم ملی بود و در این مسیر اسوه بی چون و چرا بازیکنان دهه ۵۰ و ۶۰ بود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: این باشگاه شهدای زیادی داشته‌است؛ امروز سردیس این شهید والامقام در باشگاه رونمایی شد تا به عنوان الگوی ورزشکاران امروز و فردا باشد.

وی ادامه داد: مفتخریم از امروز تمثال این شهید به عنوان یک خورشید فروزان برای همیشه در باشگاه حضور داشته باشد و هم‌چنین تصویر او در باشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان نیز نقش بسته‌است.

ساکت یادآور شد: ورزشکاران دهه ۵۰ و ۶۰ این شهید را به عنوان یک الگوی تمام عیار می‌شناسند و در خاطرات خود تعریف می‌کنند که مادر و پدر او نیز در زمان مسابقات به دیگر ورزشکاران کمک می‌کردند.

سردار آقائی در مراسم غبارروبی مزار شهید غازی گفت: او فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد و فرمانده توپخانه قرارگاه بود که در منطقه‌ای جلوتر از خط مقدم به‌نام سرپل به شهادت رسید و جسد او همان‌جا ماند.

فرمانده سابق دانشکده توپخانه سپاه ادامه داد: فرماندهان جنگ به مقام‌های اسمی خود توجهی نداشتند و خودشان را در صحنه نبرد مقدم‌تر دیگران می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: شهید حسن غازی براساس حکم فرماندهی نمی‌کرد و یک رهبر نظامی بود؛ رهبری هنر فرماندهی از طریق قلب است و به عقیده من فرماندهی جسد و رهبری روح این جسد است.

آقائی اظهار داشت: در سال‌های قبل مادر شهید درخواست کرد که یادبودی برای شهید به جا بگذاریم و با تلاش‌های فرمانده اسبق فرمانده ۱۵ خرداد این یادبود ساخته شد.

همرزم شهید تصریح کرد: حسن غازی در دنیا به‌دنبال هیچ چیز نبود و حتی مزاری هم ندارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس جوانان ورزش عنوان یک شهید غازی حسن غازی ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: خانه کوچک و باصفایی دارد هر گوشه‌ای از دیوارهای خانه یک تابلو و عکسی از شهیدی است که روزگاری برای دفاع از این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

حاجیه سلمه صدایش می‌کنند، مادری که از چروک‌های دست و صورت وخمیدگی قدش مشخص است روزگار را به سختی سپری کرده است.

لبخند لبهایش دلگرمی و انرژی را روانه وجود مهمانانش می‌کند، دور تا دور خانه‌اش را با عکس شهیدانش زینت داده است.

حاجیه سلمه می‌گوید: یاد و وجود همسر و فرزند شهیدش را با عکس‌هایشان زنده نگه می‌دارد و معتقد است اگر نبود رشادت جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس امروز عزت و امنیتی هم در وجود مردمان این شهر و دیار حس نمی‌شد.

در گوشه‌ای از دیوار خانه‌اش عکسی از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را نصب کرده است.
برکت و صفای خانه‌اش را مدیون وجود این شهیدان می‌داند.

بر بنر خانه‌اش واژه «وعده صادق» نوشته شده سواد خواندنش را ندارد اما می‌گوید نشانی از بستن دهان دشمنان ایران و شادی دلهای مردم است که سپاه به ثمر رساند.

مهر وجودش مسوولان را به خانه‌اش کشاند و یادواره خانگی شهیدان سبحانی را رقم زد، یادواره‌ای که مسوولان را به پاس قدردانی از زحمات این مادر و همسر شهید راهی منزلش کرد.

کشمش، بادام، گردو و شربت حاصل دسترنج و تلاش این مادر است که با آنها از مهمانانش پذیرایی می‌کند و ساده و بی‌ریا مهمانانش را حبیب خدا خطاب می‌کند.

معنویت در صورت و رفتار و منزل حاجیه سلمه موج می‌زند و به پاس صبر و استقامت این مادر، سپاه بیت‌المقدس از ایشان تجلیل می‌کند تا قدردانی و تکریم از خانواده شهدا را به همه افراد جامعه گوشزد کند.

حاجیه سلمه گرچه سن بالایی دارد و مسن است اما راهپیمایی نیست که در آن شرکت نکرده باشد و می‌گوید در صف اول همه راهپیمایی‌ها از ۲۲ بهمن گرفته تا روز قدس و غیره شرکت می‌کند و شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا را برای همیشه سر می‌دهد تا نابودی دشمنان این مرز و بوم و سربلندی جوانان کشور را شاهد باشد.

حاجیه سلمه برای همه جوانان و مسوولان دعای عاقبت بخیری و سلامتی می‌کند و می‌گوید: یادمان باشد از افراد اطرافمان گرفته تا داشته‌هایمان هر آنچه داریم نعمت خداوند است و باید همیشه قدردان نعمت پروردگار بود.

شکرگزاری پروردگار و قانع بودن را دو ویژگی انسان‌های موفق می‌داند و از جوانان می‌خواهد برای هرآنچه که دارند شکرگزار پروردگارشان باشند.

وی از اینکه عکس شهدا زینت بخش دیوارهای خانه‌اش شده خوشحال است و می‌گوید این کار موجب شده همیشه در منزلم احساس آرامش و امنیت کنم.

کد خبر 6093677

دیگر خبرها

  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است/ شهید مطهری معلم تراز انقلاب بود
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم
  • در دفاع از امنیت ملی اتحاد را به رقابت رسانه‌ای ترجیح می‌دهیم
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی