Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کاطع الرکابی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت سفارت آمریکا و نظامیان مستقر در خاک عراق مسئولت کامل را پس از اظهارات مقامات کاخ سفید برعهده دارند که گفته اند حق دارند به هر حملاتی که در خاک عراق به آنها صورت می گیرد، پاسخ دهند.

وی افزود سفارت خانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک برای روابط و مبادلات دیپلماتیک ایجاد شده اند نه اینکه به مکانی برای تهدید امنیت کشورها و شهرهایی تبدیل شوند که در آن مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد پارلمان عراق بارها تصریح کرده است که حملاتی که منطقه الخضراء و نمایندگی های دیپلماتیک با آن روبرو می شوند، ربطی به طرفهای عراقی اعم از گروهها و طرفهای حامی آنها ندارد، بلکه تلاشی برای برهم زدن معادلات و افزایش تنش در پایخت قلمداد می شود.

وی افزود سفارت آمریکا در عراق باید از قوانین عراق در مقابله با هر گونه حملاتی تبعیت کند و با زیر پاگذاشتن این قوانین، امنیت کشور را مورد تهدید قرار ندهد.

الرکابی اظهار داشت سفارت آمریکا در بغداد باید فقط مکانی برای روابط دیپلماتیک باشد نه اینکه مکانی برای آموزش نظامیان آمریکایی و جمع کردن مهمات باشد، زیرا بر خلاف منشورها و قوانین بین المللی است.

پربیننده ترین آمریکا: ایران به دنبال توانمندی‌های سرنوشت‌ساز است اروپا از قطعنامه علیه ایران در شورای حکام عقب نشست آخرین وضعیت پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی/ کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند درخواست اردوغان برای رفع تحریم‌های ایران آمریکا همزمان با ایران به برجام برگردد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق برجام سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان