Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:30:33 GMT

۲۳۲ هزار هکتار عرصه درختکاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۳۶۱۷

۲۳۲ هزار هکتار عرصه درختکاری می‌شود

عباس سمیعی دبیر ستاد برگزاری منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شعار امسال هفته منابع طبیعی را «همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی» اعلام کرد و گفت: امسال برنامه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه روز پانزدهم اسفند در تقویم کشور روز درختکاری نام‌گذاری شده است، افزود: مردم با کاشت درخت در این روز به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

بیشتر بخوانید

قاچاق چوب با آمبولانس تایید شد/ چوب به جای جنازه!

سمیعی ادامه داد: درختان از حیث تولید آب و اکسیژن نجات بخش زندگی زندگی بشر هستند، در این هفته قدر درخت، آب و خاک را می‌دانیم و برای حفاظت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه ۱۵ اسفند روز درختکاری و حفظ پوشش گیاهی نامگذاری شده است، افزود: ۱۶ اسفند منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۷ اسفند منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه، ۱۸ اسفند منابع طبیعی، حفاظت و قانون، ۱۹ اسفند منابع طبیعی و آموزه‌های دینی، ۲۰ اسفند منابع طبیعی، آموزش و پژوهش، ۲۱ اسفند منابع طبیعی و خانواده و ۲۲ اسفند هم با عنوان منابع طبیعی، ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

دبیر ستاد برگزاری منابع طبیعی ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و افزایش سرعت بارش‌ها و کاهش حجم آن از سال گذشته کاشت نهال از پاییز آغاز شده است تا بتوان از آب باران برای کاشت نهال بیشترین بهره مندی را داشت.

سمیعی در پایان با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی در ۲۳۲ هزار هکتار درختکاری و تقویت پوشش گیاهی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی در ۳۰ هزار هکتار توسعه زراعت چوب، ۴۷ هزار هکتار توسعه و احیای جنگل، ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم، ۹۰ هزار هکتار احیا و اصلاح مراتع و ۳۵ هزار هکتار مقابله با بیابانزایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی پوشش گیاهی اسفند منابع طبیعی هفته منابع طبیعی منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!

سپاهان آخرین بار 27 اسفند 1402 در نقش جهان پیروز شد

طرفداری | دیدار تیم های سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نکته آماری منفی برای سپاهان ادامه روند بدون برد در نقش جهان طی سال جاری است. طلایی پوشان آخرین بار در تاریخ 27 اسفند 1402 پیروزی دو بر صفر مقابل گل گهر سیرجان را در ورزشگاه نقش جهان جشن گرفتند. دیداری که در هفته بیست و یکم لیگ برتر برگزار شد.

بعد از آن سپاهان در هفته 23 لیگ برتر در نقش جهان با نساجی مساوی کرد. در هفته 26 نیز، امروز سپاهان مقابل استقلال خوزستان ناکام ماند.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است