Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز ایرنا، قزوین با حضو چشمگیر دانشجویان به عنوان یکی از استان های دانشگاهی کشور به حساب آمده و در طول سالیان گذشته دانشجویان زیادی در دانشگاه های این استان فارغ التحصیل شده اند.

وجود دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در این استان باعث شده تا همواره نام دانشگاه ها و اساتید این استان در بین رتبه بندی های ملی و بین المللی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) علاوه بر تربیت دانشجویان داخلی نقش مهمی را در تربیت دانشجویان خارجی داشته و سالانه تعداد زیادی از این دانشجویان را از سراسر دنیا جذب می کند.

دانشجویانی که می توانند برای توسعه استان قزوین در زمینه های مختلفی از جمله گردشگری، اقتصادی و حتی فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند و لزوم توجه به آنها همواره حس می شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین برای بررسی چگونگی روند جذب دانشجویان خارجی و برنامه دانشگاه در حوزه روابط بین الملل گفت و گویی را با سید ابوالحسن نایینی رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ترتیب داده که به شرح ذیل است.

ایرنا. برنامه دانشگاه در حوزه روابط بین الملل برای آینده  چیست؟

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برای حضور همیشگی در عرصه های بین المللی و افزایش تاثیرگذاری در جشنواره ها و رتبه بندی های جهانی چندین دستور کار را در برنامه دارد که تعریف دوره مشترک مجازی با یکی از دانشگاه های طرف تفاهم نامه اروپایی و کسب کرسی آینده پژوهی در یونسکو از جمله آنها است.

تقویت فعالیت های دانشجویی در اتحادیه ­ها و سازمان­های بین ­المللی، کسب مرجعیت ملی همکاری با یکی از دانشگاه های ممتاز بین المللی اروپایی، راه اندازی وب سایت روسی و چینی دانشگاه و جذب نخبگان ایرانی غیر مقیم برای همکاری با دانشگاه از دیگر اقدامات دانشگاه در حوزه بین الملل است.

راه اندازی مرکز مطالعات جاده ابریشم، تدوین شیوه نامه ها و آیین نامه های مورد نیاز به منظور تشویق اعضای هیات علمی جهت انجام فعالیت های علمی و بین المللی، حمایت از پایان نامه های  و رساله های مشترک با دانشگاه های خارجی و کمک به تقویت زیرساخت های آموزش مجازی بین المللی دانشگاه از دیگر اقدامات دانشگاه در حوزه بین الملل است.

ایرنا. چگونگی روند پذیرش دانشجویان خارجی را در دانشگاه امام توضیح دهید.

پذیرش دانشجویان بین الملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در مقاطع و رشته های تحصیلی دایر در دانشگاه به چهار روش انجام می شود که نخستین مورد شامل بورس دولت جمهوری اسلامی ایران است.

 این نوع بورس در قالب تفاهم نامه های بین المللی در شورای بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به داوطلبان واجد شرایط پذیرش داده می شود و پس از پذیرش، با نامه وزارت علوم برای ادامه تحصیل به دانشگاه معرفی می شوند.

 آزمون سراسری دومین روش جذب در دانشگاه است که در این نوع پذیرش، تحصیل اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط و مقررات وزارت کشور امکان‏پذیر می‏ ‏باشد و پذیرفته شدگان بین الملل مشمول پرداخت شهریه نوبت دوم (شبانه) می شوند.

سومین روش جذب دانشجویان خارجی مربوط به بورس دانشگاه می شود که براساس آن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) هر ساله علاوه بر پذیرش وزارت علوم، در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعدادی از داوطلبان غیرایرانی را نیز بر اساس شیوه نامه پذیرش دانشجویان بین الملل دانشگاه و به روش های مختلفی پذیرش می کند.

این روش ها شامل ۲ نوع بورس کامل و بورس آموزشی می شود.

چهارمین روش جذب هم شامل غیربورسیه  یا روش آزاد با هزینه شخصی می شود که براساس آن متقاضیانی که تمایل به ادامه تحصیل به صورت آزاد و با هزینه شخصی دارند، بر اساس شیوه نامه پذیرش دانشجویان بین الملل دانشگاه مشمول این نوع پذیرش می شوند و برای هر نیمسال تحصیلی ملزم به پرداخت شهریه های آموزشی و رفاهی طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه می گردند.

ایرنا. جذب دانشجوی خارجی در سال های اخیر به چه صورت بوده است؟

با گسترش شیوع ویروس کرونا جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز مثل سایر مشاغل با مشکلاتی روبرو شد و روند جذب با کاهش مواجه شد اما دانشگاه بر آن شد تا با اتخاذ تدابیر لازم روند جذب رو افزایش بدهد که تا حدودی این امر به واسطه تدابیر اتخاذ شده تحقق یافته و روند جذب رو به افزایش است.

ایرنا.  برنامه های انجام شده در زمینه افزایش جذب دانشجویان خارجی را توصیح دهید.

برنامه های دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی در ۲ حوزه گسترده تقسیم می شود که نخستین برنامه مربوط به تصویب طرح جذب دانشجوی بین الملل ویژه سال ۲۰۲۰ میلادی است.

بر اساس این برنامه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سال تحصیلی ۲۰۲۰ میلادی، جذب دانشجوی بین الملل را با تخفیف در شهریه های تحصیلی با شرایط زیر انجام داده است، در این نوع پذیرش، دانشجو از بدو ورود به دانشگاه بر اساس معدل، مشمول تخفیف در کل شهریه های تحصیلی می شوند.

مدل دوم تصویب طرح جذب دانشجوی بین الملل از طریق آموزش مجازی است که با توجه به شرایط کرونا دانشگاه بر آن شد تا به منظور سهولت در روند پذیرش دانشجوی بین الملل، جذب از طریق آموزش مجازی را تقویت نموده و بستر را برای جذب حداکثری فراهم سازد.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان ایرنا استان قزوین امام خمینی دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان ایرنا استان قزوین سازمان امور دانشجویان ایرنا استان قزوین امام خمینی دانشگاه اخبار کنکور دانشگاه بین المللی امام خمینی دانشجویان بین الملل جذب دانشجویان خارجی دانشجوی بین الملل پذیرش دانشجویان دانشگاه در حوزه پذیرش دانشجوی جذب دانشجوی دانشگاه ها روند جذب نامه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز