Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی بر مخالفت خود با آغاز تحقیقات رسمی لاهه درباره جرایم جنگی این رژیم در اراضی فلسطینی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مخالفت کامالا هریس و نتانیاهو با تلاشهای دادگاه کیفری بین الملل یک روز پس از آن صورت گرفت که دادستان دادگاه کیفری گفت دفتر وی رسماً تحقیقی را در خصوص فلسطین آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت تحقیق درباره جرایمی خواهد بود که اختیارات قضایی دیوان آنها را در برمی‌گیرد و به آنها می‌پردازد و از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داده‌اند.

کاخ سفید در بیانیه ای در پی تماس تلفنی هریس و نتانیاهو در روز پنجشنبه اظهار داشت که معاون رئیس جمهور بر تعهد "قاطع" ایالات متحده به تضمن "امنیت اسرائیل" تاکید کرده و گفته است دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همکاری با تل آویو پایبند است.

هریس "حمایت قاطع" خود را از توافق نامه های عادی سازی اخیر که توسط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی امضا شده ابراز کرد.

هریس و نتانیاهو در مورد "اهمیت" ادامه همکاری و مشارکت نزدیک در مورد مسائل منطقه ، از جمله پرونده ایران توافق کردند.

هریس و نتانیاهو همچنین در مورد همکاری های دوجانبه در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا دادگاه لاهه اسراييل هریس و نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفت وگو کرده بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند