Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله علی جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه تهران در جلسه هفتگی درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد (ره) برگزار شد، اظهار داشت: زندگی دنیا، تجارت است. انسان عمر خود را در این عالم می‌دهد تا چیزی فرا بگیرد اگر آن چیزی که انسان یاد می‌گیرد مفید باشد در قیامت سود می‌برد در غیر این صورت در زمره زیانکاران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان‌ها در قیامت به دو دسته تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: کسانی که در تجارت دنیا سود می‌کنند در دسته خوبان و مابقی در زمره زیانکاران قرار می‌گیرند. بنابراین آدمی لحظه لحظه عمرش در دنیا تجارت است برای همین با از دست دادن این سرمایه اگر خیرات، خدمات و عبادات کسب کند سود می‌برد در غیر این صورت عمرش را به خسارت از دست می‌دهد.   استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زیانکاران در اصل خودشان را در قیامت می‌بازند، گفت: آدمی اگر بتواند در عالم دنیا یک خیر ماندگار انجام دهد حتی بعد از مرگش نیز از خیر آن سود می‌برد؛ برای مثال امام راحل انقلابی در ایران به پا کرد که ماندگار شد و این انقلاب تا ابد برای ایشان ثمره خوب خواهد داشت.   وی افزود: انسان اگر بتواند کسی را هدایت کند و فرد هدایت شده کار نیکو انجام دهد شخص هادی نیز در ثواب این کار نیکو شریک است؛ بنابراین هدایت کردن دیگران یک خیر ماندگار است.   آیت الله جاودان با بیان اینکه امام حسین (ع) با جان خویش اسلام را ماندگار کردند، اظهار داشت: انسان باید توجه داشته باشد وقتی عمر خود را می‌دهد تا عمل خیری انجام دهد سعی کند آن خیر را ماندگار سازد؛ کسی که تلاش دارد با اطاعت از پروردگار معصیت نکند و از گناه دور باشد چنین شخصی در مسیر خیر قرار دارد.   استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری احیاگر جایگاه رفیع قرآن در کشور هستند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن کریم در کشور مهجور بود اما امروز به لطف توجه معظم‌له شاهد تربیت هزاران قاری قرآن کریم و رشته‌های تحصیلی قرآن هستیم، ایشان کشور را با قرآن آشنا کردند و این یک خیر ماندگار از رهبری بود. انسان اگر بتواند در مسیر هدایت مردم گام بردارد عمرش سودمند می‌شود.   وی با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) امام متقین هستند، خاطرنشان کرد: انسان اگر تقوا داشته باشد حضرت، امام او محسوب می‌شود. متقین کسانی هستند که به قلب و اندیشه خود مسلط بوده و حتی یک لحظه حسادت، بخل و گناه به ذهنشان خطور نمی‌کند. امامت یک امر واقعی است برای همین اگر اعمال و رفتار آدمی همانند امام معصوم باشد امامش اهل بیت (ع) می‌شود در غیر این صورت امامش ابلیس خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش جماران؛ متن پیام محمد علی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

بیت شریف و مکرّم حضرت امام خمینی  (رضوان الله علیه)

و بیت معژّز و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی  (اعلی الله مقامه)

ضایعه رحلت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب نهایت تأثر و اندوه عموم علاقمندان این خاندان شریف و پیروان حضرت امام خمینی (س) گردید.

بانوی فاضله و پرهیزکار و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، علاوه بر مراتب فضل و کمالات مکتسبه شخصیه و افزون بر شرافت نسبی و سببی وابستگی به بیوت شریف آیات عظام: حائری یزدی، حجت کوه کمره ای و خمینی، شخصا نیز در مسیر مبارزات آزادیبخش ملت ایران و نهضت امام خمینی بهره مند از فیوضات معنوی فراوانی در همراهی با کاروانسالاران انقلاب اسلامی بوده است.

تحمل رنجهای دوران مبارزه در خاندان امام خمینی و تحمل توأم با نهایت شکیبائی در دشواریهای فراوان زندگی در غربت و هجرتهای مکرر؛ گذر صبورانه از دوران همراهی در تبعید 14 ساله همسر و فرزندان؛ تحمل داغ التیام ناپذیر شهادت همسر در عنفوان جوانی؛ آنهم عزیزی چونان آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که حقیقتا امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود ؛ و پس از آن نیز، تحمل قریب پنجاه سال رنج تنهایی و صبوری  بی آنکه حتی یک بار در تمام این دوران لب به شکوه گشوده باشد و یا آنکه به واسطه جایگاه ممتازی که در مسیر افتخار آمیز زندگی دشوار خویش داشته است اندک امتیازی از نام و نشان طلب کرده باشد، اینها و روشن بینی در مسائل اجتماعی و بزرگ منشی و مناعت طبع از  دیگر خصلتهای ارزنده اخلاقی حیات طیبه این بانوی فداکار است.

به سهم خویش، فقدان این بانوی محنت کشیده انقلاب از خاندان حائری بزرگ و خمینی کبیر را به عموم بستگان محترم آن مرحومه، به ویژه به اعضای بیت شریف ایشان و بیوت وابسته به حضرت امام خمینی و خاصتا به فرزندان داغدیده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی دامت افاضاته و دختر گرامیشان تسلیت می گوئیم.

محمد علی انصاری؛ مجید انصاری؛ حمید انصاری

دیگر خبرها

  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است