Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رییسی درخصوص تامین واکسن آسترازنیکا از سبد کووکس، گفت: تاریخ حدودی که برای ارسال واکسن به ما اعلام شده است به ترجمه فارسی و تقویم ایران مابین ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ است. میزان واکسنی که در این موعد قرار است به دستمان برسد حدودا یک میلیون دوز است که برای گروه دوم اولویت تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز واکسیناسیون گروه دوم اولویت از فروردین ماه

رییسی با بیان اینکه به این ترتیب با رسیدن این واکسنها، واکسیناسیون دومین گروه اولویت مشخص شده در سند ملی، آغاز می شود، تاکید کرد: در فاز دوم به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ و بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای ۱۶ تا ۶۴ سال واکسن دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با احتساب تولید واکسن ایرانی کرونا از تیرماه به بعد، حجم بسیار زیادی واکسن به دستمان می‌رسد. هدف اول ما در واکسیناسیون کاهش میزان مرگ و میر است که با واکسیناسیون گروه آسیب پذیر محقق می‌شو.، هدف دوم نیز قطع زنجیره ویروس است. 

خوزستان در وضعیت قرمز

جریمه ورود خودروهای غیربومی به خوزستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان خوزستان در وضعیت قرمز است، تصریح کرد: بر همین اساس رفت و آمدها کاملا محدود است و خودروهای غیربومی یا نمی‌توانند وارد استان شوند و یا با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد. عزیزان ساکن در خوزستان هم نمی‌توانند از استان خارج شده و به استان دیگری وارد شوند.  در مورد پروازها هم محدودیت ایجاد شده است و افرادی که بخواهند از خوزستان با هواپیما یا قطار تردد کنند باید تست منفی کرونا در دست داشته باشند. 

وی افزود: در ارتباط با رعایت پروتکل‌ها شرایط خوزستان نسبت به دو هفته قبل خیلی بهتر شده است اما هنوز هم به حد مطلوبمان نرسیده‌ایم‌. رعایت پروتکل‌ها در برخی شهرهای خوزستان به زیر ۲۰ درصد رسیده بود؛ اکنون رعایت پروتکل‌ها در برخی شهرهای استان به حدود ۵۰ درصد و در برخی دیگر به ۸۰ درصد رسیده است‌.

کاهش رعایت پروتکل ها در سطح کشور

رییسی درباره رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور، بیان کرد: متاسفانه در سطح کشورهم شاهد افت در رعایت پروتکل‌ها بودیم و میزان آن به ۷۰ درصد رسیده بود. در حال حاضر نیز شرایط چندان مطلوب ما نیست؛ ولی در کل کشور رعایت پروتکل‌ها حدود ۷۶ درصد برآورد می‌شود. فراموش نکنیم که رعایت پروتکل کمتر از ۸۵ درصد چندان خیال ما را مطمئن نمی‌کند، البته این سخن به معنای بی اثری درصد فعلی رعایت‌ها نیست، اما تاثیر رعایت بیش از ۸۵ درصد کاملا متفاوت و مشهود است.

پربیننده ترین واکسن کرونا هم سر از بازار سیاه درآورد/ قیمت‌های عجیب و غریب واکسن کرونای روسی عدم پذیرش بدون دفترچه بیمه را چگونه گزارش دهیم؟ سیر و ۵دستورالعمل برای کاهش وزن آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۲/۱۴) دلیل کمبود انسولین چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون برجام رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند