Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:51:09 GMT

نتایج اولیه آزمون دکتری آخر فروردین اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۶۹۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم امروز در حاشیه برگزاری کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ و در جمع خبرنگاران گفت:  تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد هستند. تعداد شرکت کنندگان در این آزمون امسال ۵ هزار و ۳۶۵ نفر بیشتر از شرکت کنندگان سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آزمون ورودی مقطع دکتری در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان با فاصله یک متر و نیم در چینش صندلی‌ها انجام می‌شود و ناظرین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت تعیین شده‌اند قبل و حین برگزاری آزمون بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

خدایی گفت: تمام عوامل اجرایی آزمون دکتری ماسک و دستکش دارند و بازرسی توسط راکت دستی انجام شده است. همچنین بازرسی بدنی به صورت سنتی و قدیمی نیست و با توجه به اینکه تجربه برگزاری آزمون کرونایی را داشتیم از تجربه‌های آزمون قبلی استفاده کردیم.

به گفته‌ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون امروز برگزار شد و نتایج اولیه شامل کارنامه خام، تراز و نمره کل دهه آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و انتخاب رشته هفته اول اردیبهشت شروع می‌شود.

آزمون دکتری ۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران برگزار شد

او بیان کرد: در فرم خوداظهاری ۵۲ نفر اظهار کردند که به کرونا مبتلا هستند و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت آزمون این افراد در بیمارستان‌های شهر حوزه امتحانی به صورت مجزا از سایر داوطلبان برگزار می‌شود. ۱۲ نفر از این داوطلبان در بیمارستان طالقانی تهران در آزمون دکتری شرکت کردند.

خدایی افزود: بیشترین داوطلب کنکور دکتری سراسری امسال در رشته علوم انسانی و کمترین داوطلب در رشته زبان است.

او ادامه داد: ظرفیت‌های امسال هنوز نهایی نشده و تا پایان فروردین ماه این ظرفیت نهایی می‌شود. حدود ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و حدود همین تعداد هم در دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد.

معاون وزیر علوم بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم از ۱۸۵ هزار داوطلب شرکت کننده بین ۲۴ تا ۲۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

خدایی گفت: مصاحبه‌های تخصصی از اوایل خرداد شروع می‌شود و حدود دو ماه طول می‌کشد. ۵۰ تا ۵۵ هزار داوطلب برای مصاحبه معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تأثیر آزمون همچنان ۵۰ درصد است، ادامه داد: تقریبا ۳ برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می‌شوند و با توجه به مصوبه شورای حد نصاب پذیرش در این مرحله اعمال می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آزمون دکتری سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود