Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@09:24:27 GMT

در تعطیلات نوروز سیل می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۸۶۵

در تعطیلات نوروز سیل می‌آید؟

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، جواد کیاجمالی گفت: ما در سازمان هواشناسی، سه نوع پیش‌بینی داریم. نوع اول کوتاه مدت و پنج روزه، نوع دوم میان مدت است که شش هفته و نوع سوم بلند مدت است که یک فصل را شامل می‌شود.

وی افزود: تمام پیش‌بینی‌ها با عدم قطعیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه است و نمی‌توان به طور قطع مسئله جوی را پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و اقلیمی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: هر چقدر به زمان پیش‌بینی نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی دقیق‌تر و هرچه دورتر شویم، پیش‌بینی ضعیف‌تر می‌شود.

کیاجمالی درباره پیش‌بینی‌های پنج روزه گفت: صحت این پیش‌بینی‌ها از سایر پیش‌بینی‌ها بیشتر است هر چه از زمان دور می‌شویم، درصد وقوع پدیده کمتر می‌شود.

وی افزود:در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی قطعی برای عید انجام داد، اما بر اساس نقشه‌های فعلی، پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها در سراسر کشور، نرمال و حتی کمتر از حد نورمال خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و اقلیمی سازمان هواشناسی کشور در پاسخ به این سوال که در تعطیلات نوروز احتمال وقوع سیلی وجود دارد یا خیر، ادامه داد: وقوع سیل به عوامل مختلفی بستگی دارد و تنها سابقه وقوع سیل، دلیل بر وقوع سیل در هر سال نمی‌شود.

وی افزود:به عنوان مثال ممکن است در دو استان گیلان و سیستان و بلوچستان بارندگی به یک میزان داشته باشیم، اما با توجه به نوع خاک منطقه، فقط در گیلان شاهد وقوع سیل و ایجاد خسارت باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی عید نوروز بارندگی سیل شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی پیش بینی ها وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین ظفری با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229144 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!