Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@21:51:22 GMT

افزايش نرخ تورم کالا‌هاي صادراتي

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۹۴۳

افزايش نرخ تورم کالا‌هاي صادراتي

خبرگزاری آریا- تغییرات میانگین شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در چهار فصل منتهی به پاییز 99 برابر با 130،2 درصد بوده که در مقایسه با تورم سالانه تابستان 35.3 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل پاییز 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل 209،1 درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان 1399 رقم 77.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 واحد درصد افزایش داشت.
ذکر این نکته ضروری است که برای محاسبه شاخص فصل پاییز 1399 از داده‌های مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی استفاده شده است؛ لذا نتایج اعلام شده به صورت مقدماتی بوده و استفاده از آن‌ها بایستی با ملاحظه انجام شود.
گفتنی است که پس از استخراج و ارائه داده‌های قطعی سال 1399 توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شاخص صادرات نیز از سوی مرکز آمار بازنگری شده و ارقام نهایی شاخص مربوط به این دوره مجدداً به صورت قطعی منتشر خواهد شد.

تورم فصلی
تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل پاییز 1399 نسبت به فصل قبل 42،6 درصد است که در مقایسه با تورم فصلی تابستان 1399 (برابر با 35.9 درصد) حدود 6.7 واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری نیز در فصل پاییز 1399 نسبت به فصل قبل، 1.0 درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی تابستان 1399 (برابر با 0.8 درصد) حدود 0.2 واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «حیوانات زنده و محصولات حیوانی» (20،0 درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ‌های گرانبها یا ...» (129.0 درصد) است.

تورم نقطه به نقطه
تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل پاییز 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل 209،1 درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان 1399 (برابر با 131.4 درصد) 77.7 واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری در فصل پاییز 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.9 درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان سال 1399 (برابر با 2 درصد) 3.0 واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (93،2رصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «اشیاء هنری و کلکسیون ...» (672.0 درصد) است.

تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل پاییز 1399 برابر با 130،2 درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه تابستان 1399 (برابر با 94.9 درصد) 35.3 واحد درصد افزایش داشته است. تغییرات میانگین شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل پاییز 1399 برابر با 0.0درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه تابستان 1399 (برابر با 6.5- درصد) 6.5 واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (44،4 درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آن‌ها و ...» (539.6 درصد) است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش تورم کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت