Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدحسین مرعشی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: تعداد ۶۱ اثر در بخش نمایشنامه نویسی، ۱۴ اثر در بخش صحنه و ۱۹ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اظهار کرد: آثار بخش نمایشنامه نویسی به صورت ملی از ۲۰ استان مختلف کشور و در بخش صحنه‌ای و خیابانی از آبادان و خرمشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرعشی پور گفت: داوران جشنواره مرتضی شاه کرم، افشین خورشید باختری و پیام لاریان هستند که در بخش صحنه هفت اثر و در بخش خیابانی را ۹ اثر برای ورود به جشنواره انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی در روز پایانی جشنواره (۲۰ اسفند) معرفی می‌شوند.

دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در آبادان و خرمشهر، در آئین پایانی جشنواره فقط کارگردانان ۱۶ اثر پذیرفته شده در محل سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافته و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مرعشی پور افزود: آثار به صورت پخش فیلم در فضای مجازی از طریق سایت آپارات، و اینستاگرام جشنواره از روز شنبه ۱۶ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفند اکران خواهند شد.

وی بیان کرد: نمایشنامه‌های «ساعت چهار بعدازظهر یک روز گرم تابستان» به نویسندگی و کارگردانی حسین ذوالفقاری، «آموزش نظامی» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی، «آقا لیلا» به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی حدیث سعدی، «صدسال قرنطینگی» به نویسندگی وحید فقهی و کارگردانی احمد مسافری، «پوتین‌های عمو بابا» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب، «همه زندگی من» به نویسندگی و کارگردانی پژمان مهراب پور و «یوسف، یوزف، جوزپه» به نویسندگی علی مرتضوی و کارگردانی سعید مراد کمرگیر در بخش صحنه اجرا خواهند شد.

مرعشی پور گفت: همچنین در بخش خیابانی نیز نمایشنامه‌های «طبیعت» به نویسندگی احمد مسافری و کارگردانی سمیه سلوکی، «آرش» به نویسندگی مهدی صالحی یار به کارگردانی رضا گله‌داری، «نشان عقیق» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مسلم باوی، «درگوشی» به نویسندگی جاوید یزدان دوست و کارگردانی مهدی خضیرچی، «مسیر نهایی» به نویسندگی ندا اعتمادی کیا و کارگردانی لیلا یدالله زاده، «به وقت عشق» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مشترک رضا محمدی طلب و دانیال ذوالفقاری، «هیس فریاد نزن» به نویسندگی و کارگردانی حسن غابشی، «سرباز وطن» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه و «بوی بهشت» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی سید محمد اشرفی به نمایش در خواهند آمد.

کد خبر 5162066

منبع: مهر

کلیدواژه: خرمشهر جشنواره تئاتر فتح خرمشهر نمایشنامه نویسی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شیراز گرگان شهرستان کرج اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها مشهد مجلس شورای اسلامی انتخابات شورای شهر و روستا نویسندگی و کارگردانی حسین ذوالفقاری بخش صحنه مرعشی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت