Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید از سال ۱۴۰۰ قانون و مقررات جدیدی برای اخذ مالیات از کارت های پیله وری اجرا شود. - اخبار استانها -

محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  ارومیه ، اظهار داشت: از چندین سال گذشته به منظور حمایت از ساکنان روستاها و شهرهای مرزی، سیاست حمایتی تحت عنوان اعطا مجوز داد و ستد مرزی توسط کارت پیله وری از طریق بازارچه‌های مرزی برای ساکنان شهرها و روستاهای مرزی آذربایجان‌غربی اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تفاوت داد و ستد به طریق کارت پیله‌وری با کارت بازرگانی در این است که برای کارت پیله‌وری به جهت سهولت داد و ستد، ثبت سفارش وجود ندارد و هر کارت پیله وری از یک سقف مشخص ارزی برخوردار است.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین واردات کالا در مقابل صادرات کالا انجام می گیرد و در ازای واردات کالا چهار درصد حق و حقوق گمرکی و 9 درصد مالیات ارزش افزوده دریافت می شود.

وی بیان کرد: اخیرا با تصمیم شورای ساماندهی، رقم دریافتی تحت عنوان مالیات و حق و حقوق ورودی به شکل سرسام آوری افزایش یافته بود و ورود کالا از طریق کارت‌های پیله را با مشکل جدی مواجه ساخته بود.

سامانه الکترونیکی صدور کارت‌های پیله‌وری در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شودآغاز فعالیت بازارچه تیله‌کو در 2 فاز کوله‌بری و پیله‌وری880کارت پیله‌وری صادر شده است

علی پور گفت: بنابراین رویه حاکم بر اخذ 9 درصد ارزش افزوده و همچنین چهار درصد از بابت دارایی و مالیات بر کالاهای وارده از طریق کارت‌های پیله وری از ابتدای امسال تا اواخر اسفند امسال اعمال شده و ورود کالا از این طریق به روال عادی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا متاسفانه با اعمال سلیقه شخصی، اخیرا از هر کارت پیله وری 130 تا 135 میلیون تومان علی الحساب اخذ می‌کنند تا به کالای مربوط اجازه ترخیص بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از سال 1400 قانون و مقررات جدیدی برای اخذ مالیات از کارت های پیله وری اجرا شود چون با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، کالا در گمرک بازرگان دپو شده و بی‌جهت مشکل اضافی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7548/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارت های پیله وری کارت پیله وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ عدیل سروی گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود و پیش بینی شده از این مقدار تخم نوغان، نوغانداران ۵۶۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند. 
وی با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، افزود:نوغانداران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح فردا  تا ۱۷ عصر، به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.
رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.
سروی با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌تر به بازار عرضه کردند.

دیگر خبرها

  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه