Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در 11 ماه گذشته حجم تجارت کشور بیش از 65 میلیارد دلار بوده که بیش از 31 میلیارد از این حجم مربوط به صادرات بوده است.

وجیه الله جعفری در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی که شب گذشته در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مجموع تجارت جهانی از سال 2005 که 10تریلیون دلار بود تا سال 2019 به 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 تریلیون دلار رسید، یعنی سالی یک تریلیون دلار رشد داشته است. در سال 2020 به دلیل بیماری کرونا حدود9.2 تریلیون دلار از ارزش مبادلات اقتصادی کاسته شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بعد از کشف واکسن کرونا 4 درصد رشد را نسبت به قبل داشته‌ باشیم و در سال 2021 به طور میانگین این  عدد به رشد متوسط 7.2 درصدی خواهد رسید.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این آمار و ارقام نشان دهنده این است که تجارت جهانی رو به رشد است و کشور ما باید برنامه‌ای جدی برای این موضوع داشته باشد وگرنه بهره لازم و کافی را نخواهیم برد.

وی  با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته حجم تجارت کشور بیش از 65 میلیارد دلار بوده، اظهار کرد: بیش از 31 میلیارد از این حجم مربوط به صادرات بوده و تراز مثبت اقتصادی خراسان رضوی در این میان کم‌نظیر است.

جعفری عنوان کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های ما که ریسک‌پذیری در آن کمتر است امروزه به بخش خصوصی واگذار شده و بیشتر بنگاه های ما به روش های مختلف در بخش خصوصی وتعدادی از بنگاه های عمومی در آن شراکت دارند.

وی با تاکید بر اهمیت بحث اکتشاف خاطر نشان کرد: برای صنایع معدنی که بسیار در ارزش افزوده مهم هستند نیازمند مواد اولیه معدنی هستیم. در حال حاضر در حوزه فعالیت‌های مربوط  به صنایع مس و فولاد کمک هایی در جهت تامین ارز برای تامین مواد اولیه صورت گرفته است.

رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ذکر این نکته که  کار اکتشاف را در سرلوحه کار خود در توسعه قرار دادیم، یادآور شد: طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر لزوم هدایت نیروهای موفق به سمت سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌ها بیان کرد: نکته دیگر بحث زیرساخت‌هاست. چه در بحث تامین آب، برق و گاز و ...،  در این زمینه با شرکت‌های توسعه‌گرا وارد مذاکره شده‌ایم. یعنی شرکت‌های بزرگی که از صنایع معدنی رشته زنجیر خود را توانسته ‌اند پایدار کنند و سرمایه خوبی به دست آورده اند، بتوانند به بخش زیرساخت کشور هدایت شوند و در این راستا به ما کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنایع معدنی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان 662 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 108  میلیون دلار و برای خدمات 110 میلیون دلار  به نرخ 44038 تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 585 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد




طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 578 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 83  میلیون دلار و در مجموع 662 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 450 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 182 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 145 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 122 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 181 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 174، 27، 142، 94 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 28 میلیون دلار ارز نیمایی و 147 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟