Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@13:53:08 GMT

نکوداشت حضرت ابوطالب(ع) خدمت بزرگی به جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۵۸۵۷

نکوداشت حضرت ابوطالب(ع) خدمت بزرگی به جهان اسلام است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسؤولان برگزاری، نسبت به فعالیت ها و اقدامات انجام شده به منظور تبیین شخصیت ایشان، ابراز خرسندی کرد و گفت: بحمدالله کار گسترده ای در مورد حضرت ابوطالب(ع) انجام شده، این قبیل فعالیت ها باقیات الصالحات است و جاویدان می ماند و افراد بهانه جو را خلع سلاح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مظلومیت ایشان ناشی از مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است، اظهار کرد: بدخواهان و کسانی که با امیرمؤمنان(ع) دشمنی داشتند با نقل قول های مختلف همواره سعی داشتند تا چهره حضرت ابی طالب(ع) را مخدوش سازند و سوسیالیست قلمداد کنند و علتش هم دشمنی با امیرمؤمنان(ع) بود.   این مرجع تقلید در بخش دیگر فرمایشات خود با تاکید بر لزوم معرفی چهره حضرت ابوطالب(ع) به نحو شایسته برای جامعه بویژه نسل جوان، بهره گیری از جاذبه های رسانه ای، فرهنگی، هنری و سینمایی را در این راستا به دست اندرکاران این همایش متذکر شد.   آیت الله مکارم شیرازی نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) را خدمت بزرگی به عالم اسلام و تشیع برشمرد و با تاکید بر این که آن حضرت به معنای واقعی و حقیقی مؤمن بود، افزود: فعالیت شما در این همایش باید با اتکا به منابع متقن باشد، به نحوی که جلوی بهانه جویی مغرضان و بدخواهان گرفته شود.   انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حضرت ابوطالب ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد

ایسنا/کردستان امام جمعه سنندج گفت: شناسایی وظایف، صداقت و تعامل با مردم از نکاتی است که باید همواره مد نظر مسؤولان قرار گیرد و آن‌ها ملجا و پناهگاه مردم باشند.

ماموستا فایق رستمی امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدجامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: معلم جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارد و دین اسلام بالاترین پاداش‌ها را برای عالمان، دانشمندان و معلمان اختصاص داده است. جایگاه معلمی تا جایی بالاست که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «إنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» که در آن، هدف از بعثت خود را تکمیل فضائل اخلاقی بیان کرده است.

وی بیان کرد: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

او خدمت عام‌المنفعه به دور از باندبازی و اجرای عدالت را از دیگر انتظاراتی دانست که مردم از مسؤولان دارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود