Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۱۵ گروه و سازمان حقوق بشری در نامه‌ای از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خواستند تا وضعیت حقوق بشر در بحرین را مورد توجه قرار دهد.

به نوشته وبگاه القدس العربی، در این نامه آمده است که مماشات و بی توجهی دولت دونالد ترامپ، موجب تشویق حاکمان بحرین به نقض بیش از پیش حقوق بشر و حمله به مخالفان و رهبران معارضان و بازگشت مجازات اعدام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروههای حقوق بشری همچنین از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز خواستند تا زمان بروز تغییرات مثبت در حوزه حقوق بشر در بحرین، صادرات سلاح به این کشور را متوقف کند و طبق وعده‌های انتخاباتی‌اش، مسأله حقوق بشر را به عنوان یک اصل مهم در سیاست خارجی آمریکا در تعامل با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دهد. به گفته این گروهها، دولت ترامپ ۸.۵ میلیارد دلار سلاح به بحرین فروخته و اوضاع حقوق بشر در کشورهای حوزه خلیج فارس در دوره ترامپ بحرانی شده بود.

طبق این نامه با ورود ترامپ به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷، سرکوب بی سابقه مخالفان در بحرین نیز تا امروز ادامه دارد و منامه با بازگرداندن حکم اعدام، شش نفر را اعدام کرده است و از سوی دیگر رسانه‌های مستقل و احزاب سیاسی معارض بسته شده و رهبران سیاسی و مدافعان حقوق بشر بازداشت و روانه زندان می‌شوند.

در ادامه این نامه از مسئولان آمریکایی خواسته شده تا با زندانیان سیاسی بحرینی دیدار کرده و خواستار آزادی همه زندانیان شوند، به خصوص رهبران انقلاب بحرین از جمله «حسن مشیمع»، «عبدالجلیل السنکین»، «عبدالهادی الخواجه» و «الشیخ المقداد» و «عبدالوهاب حسین» که از سال ۲۰۱۱ به این سو در زندان به سر می‌برند.

انقلاب بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ و همزمان با انقلاب در برخی کشورهای عربی دیگر آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در این سال‌ها دهها نفر کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی و هزاران نفر از جمله رهبران انقلاب روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکا انقلاب بحرین حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم

گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) از حمله پهپادی به فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از المیادین، گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) با انتشار تصاویری از حمله پهپادی به فلسطین اشغالی خبر داد.

این نخستین بار است که گروه مقاومت بحرین موسوم به سرایا الاشتر به اسرائیل حمله می‌کند.

گروه‌هان‌های الاشتر (سرایا الاشتر) به عنوان گروه مقاومت اسلامی بحرین تصاویری از حمله پهپادی به ساختمان شرکت حمل و نقل «تراک نت» در بندر ایلات خبر داد.

شرکت تراک نت پس از محاصره دریایی بندر ایلات از سوی یمنی‌ها، اقدام به انتقال زمینی کالا از بنادر کشورهای عربی خلیج فارس به فلسطین اشغالی کرده است.

به گزارش ایمنا، مقاومت اسلامی در بحرین معروف به سرایا الأشتر (گردان‌های اشتر) در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس شد. این گروه نام خود را از مالک بن اشتر از یاران امام علی (علیه السلام) گرفته است. کد خبر 750341

دیگر خبرها

  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو