Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@04:56:18 GMT

افزایش آبیاری نوین نخیلات در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۶۰۸۷

افزایش آبیاری نوین نخیلات در استان بوشهر

عبدالکریم گراوند از توسعه سیستم آبیاری نوین در نخلستان‌های استان خبر داد و گفت: راندمان آبیاری در نخیلات استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در بازدید از پروژه‌های آبیاری نوین در دشتستان اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه شبکه‌های آبیاری نوین در استان بوشهر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر با کمبود منابع آبی روبرو هستیم و باید از منابع آبی موجود به بهترین نحو استفاده شود که سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌تواند راندمان استفاده از آب در استان را بالا ببرد.

گراوند با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد در شهرستان دشتستان بیان کرد: این طرح به منظور توسعه نخلستان‌ها، افزایش راندمان و بهره‌وری آب اجرا شده است.

او روند اجرای این پروژه را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات و موانع پیش روی این طرح استفاده شود.

گراوند تاکید کرد: در سیل آذرماه امسال بخشی از سیستم آبیاری از جمله ایستگاه اصلی آن دچار آسیب شد که باید با تأمین اعتبار مورد نیاز، مرمت آن انجام شود.

او ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ هکتار از شبکه داخل باغ‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر استاندار بوشهر آبیاری نوین نخیلات استان بوشهر آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۱۷ بوستان جدید به مساحت ۶۹۲ هزار و ۶۲۱ مترمربع با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ احداث شد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های استفاده از پساب تصفیه شده در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز با رویکرد توسعه پایدار در سطح بوستان‌های جنگلی و فرا شهری انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حوزه معاونت خدمات شهری و در سطح مناطق هشتگانه پیش‌بینی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است تا از پساب‌های تصفیه شده در بوستان‌های جنگلی استفاده شود.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز و حذف آبیاری تانکری اقدام مهم دیگری در سال گذشته بوده است که سال ۱۴۰۲ در این خصوص ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و کاهش میزان مصرف آب دارد تا جایی که در سطح مناطق هشت‌گانه هیچ‌گونه آبیاری با تانکر مگر در مواقع حادثه یا قطعی آب، وجود ندارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه شبکه‌ها و خطوط انتقال آب خام در سال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۲۳۵ متر طول با هزینه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان توسعه شبکه انجام شد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه مساحت آبیاری تحت فشار ۳۰ هزار مترمربع و آبیاری قطره‌ای ۲۵۰ هزار مترمربع است، افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ مترمکعب حجم مخزن برای شبکه‌های آبیاری فضای سبز احداث شد.

کد خبر 748148

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم