Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@12:20:20 GMT

افتتاح ۱۹ سازه آبخیزداری در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۶۱۴۵

افتتاح ۱۹ سازه آبخیزداری در استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت می‌شود.

به گزارش برنا؛ غلامرضا منتظری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم توسعه فضای سبز در مفرح شدن محیط و مقابله با آلایندگی‌ها گفت: توسعه فضای سبز به ویژه جنگل‌کاری یکی از راهکارهای مهم برای دستیابی به توسعه پایدار است چراکه با اجرای این مهم ضمن هدایت آب‌های روان ناشی از بارندگی، زمینه تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی و کنترل فرسایش خاک و رسوب را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه ۱.۸ میلیون هکتار اراضی استان بوشهر منابع طبیعی تشکیل می‌دهد گفت: از این میزان اراضی منابع طبیعی استان بوشهر ۲۲۸ هزار هکتار آن اراضی جنگلی است که ۳۴ هزار هکتار آن جنگل‌های دست کاشت با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد است.

او وسعت پوشش جنگل طبیعی را ۳۴ هزار هکتار دانست و بیان کرد: در این اراضی گونه‌های جنگلی بادام کوهی، گلخنگ، کهور ایرانی و آکاسیا کاشته شده است.

منتظری، مشارکت­های مردمی و ترویج فرهنگ جنگل‌کاری را از برنامه‌های مهم منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و تاکید کرد: ارتقای سطح پوشش جنگلی در اراضی استان بوشهر مورد توجه قرار دارد و در این راستا همزمان با هفته درختکاری ۴۲ هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

او با اشاره به کشت ۳۸ هزار اصله نهال جنگلی در اراضی حاشیه مزارع گفت: این طرح با هدف ایجاد بادشکن، توسعه فضای سبز و مقابله با بیابان‌زایی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از کشت چهار هزار اصله نهال و گل‌های زینتی در مراکز جمعیتی، تاسیسات صنعتی، آموزشی و تفرج‌گاهی خبر داد و تصریح کرد: با هدف توسعه فضای سبز، مقابله با بیابان‌زایی و در راستای پیوست‌های توسعه فضای سبز، تفاهم‌نامه‌هایی با صاحبان صنایع در استان بوشهر منعقد شده است.

منتظری هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها را مقابله با آلودگی‌های ناشی از صنایع، ایجاد تعادل زیست محیطی، حفظ منابع پایه، فراهم شدن زیست مردم در کنار صنعت، ایجاد توازن و توسعه پایدار دانست.

او کشت گیاهان دارویی را محرک اشتغال روستایی و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۵۰۰ هکتار اراضی روستایی استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: در این هفته ضمن کاشت نهال‌های مختلف جنگلی و توزیع نهال بین مردم در بخش‌های گوناگون ۱۹ سازه آبخیزداری و یک طرح منابع طبیعی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

منتظری با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری عملیات کشت نهال آغاز شده است گفت: در هفته منابع طبیعی انتظار می‌رود واحدهای صنعتی و مردم در گسترش فضای سبز در محیط زندگی خود همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر هفته منابع طبیعی توسعه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حامد شادبهر با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: متهم ۵۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ شادبهر در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

کد خبر 6090174

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر