Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، درباره روند وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر آیت الله رئیسی به میدان بیاید این وحدت حاصل خواهد شد، اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد ممکن است باعث اختلاف شود.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، با اشاره به وضعیت جریان اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: شورای وحدت اصولگرایان کار خود را با جدیت جلو می‌برد و هیات اجرایی اقدامات خوبی را انجام داده‌، البته هنوز وارد تعیین مصادیق نشده‌ایم که به آن هم ورود پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: چندی پیش خبری مطرح شد مبنی بر اینکه افرادی نظیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف قرار است نامشان مورد بررسی قرار بگیرد، اما این صرفا یک گمانه زنی بود؛ با این حال تقاضاهای بسیاری از جانب شخصیت‌ها و احزاب مختلف برای ورود آیت الله رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. ما هم در مصاحبه‌ها اعلام کردیم که با ورود آیت الله رئیسی در اردوگاه اصولگرایان اجماع صورت خواهد گرفت و هنوز هم در اذهان مردم نام آیت الله رئیسی مطرح است.

سجادی افزود: اگر رئیسی به عرصه انتخابات وارد شود بسیاری از افراد وارد نخواهند شد، زیرا یک بار اصولگرایان بر سر آیت الله رئیسی به اجماع رسیده و یک رای شانزده میلیونی هم از جانب او نصیبشان شده است. اگر بار دیگر هم تصمیم به حضور بگیرد حتما باز هم اجماع بر روی او صورت خواهد گرفت و شورای ائتلاف و شورای وحدت یکی خواهند شد.

او با اشاره به ساختار شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: روحانیت مبارز با ساختار جدید خود ساختار حزبی پیدا کرده است و طرحی را پیشنهاد داده‌ که به وسیله آن از احزاب مختلف استفاده خواهد شد و بسیاری از احزاب اصولگرا را دعوت کرده و همه پای کار هستند که این نوعی رویکرد خوب است که از احزاب دعوت به عمل می‌آورد، اما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب احزابی وجود ندارند و صرفا چند حزب در آن فعالیت می‌کنند که برخی از احزاب هم در هر دوی این شوراها فعالیت می‌کنند که این خود مورد انتقاد است. اگر وحدت در اردوگاه اصولگرایی وجود نداشته باشد لطمه و آسیب خواهیم خورد و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت این دو شورا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان) یکی خواهند شد؟ گفت: من به صراحت می‌گویم که اگر آیت الله رئیسی به میدان بیاید این وحدت حاصل خواهد شد، اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد ممکن است باعث اختلاف شود.

کد خبر 588833 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سید ابراهیم رئیسی اصولگرایان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سید ابراهیم رئیسی اصولگرایان آیت الله رئیسی وحدت اصولگرایان شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر گردید فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در  سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام  شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.  

متکی در ادامه توضیحاتش افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.  

نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

در خاتمه گفتنی است ۹۰ نفر از نمایندگان منتخب در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • نه بایرن مونیخ و نه توماس توخل، هیچ‌کدام علاقه‌ای به ادامه دادن با یکدیگر ندارند
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب