Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، به تفسیر آیه ۹ از سوره مبارکه حشر پرداخت و اظهار داشت: این آیه در بیان توصیف انصارمی‌باشد، سخاوت یعنی داشتن ملکه و روحیه بخشندگی به نیازمندان از مکارم اخلاقی است، انفاق نشانه سخاوتمندی است، مومنین همواره اهل انفاق به دیگران بودند تا جاییکه نیازمندان را بر خود مقدم می‌داشتند هرچند خودشان هم نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه و آیات متعدد قرآن کریم، انسان بخیل هرگز به رستگاری نمی‌رسد و راه رستگار شدن داشتن سخاوت میباشد در آستانه عید نوروز هستیم وضعیت معیشت خیلی‌ها بسیار تنگ شده و امکان خرید لباس و مایحتاج ضروری خود و فرزندانشان را ندارند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود: در بین نیازمندان انسان‌های آبرومند بسیاری هستند که نمی‌توانند به هرکس رو بزنند، امروز آغاز جشن نیکوکاری کمیته امداد نیز می‌باشد از همه مردم شریف تقاضامندم  برای ساختن آخرت خود و برای خیر امواتمان بیایید در این طرح بسیار خوب مشارکت کنیم و به کمک نیازمندان عزیز شهر و محله خود بپردازیم.

 حجت‌الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری وهفته منابع طبیعی ضمن گرامیداشت این مناسبت به  بیان نگاه دین و پیغمبر اسلام ومقام معظم رهبری در ارزش درختکاری پرداخت و بیان داشت: مقام معظم رهبری از جوانان انتظار ویژه‌ای در مسئله پرداختن به درختکاری و حفظ منابع طبیعی دارند و بنده نیز خصوصاً در شهرستان بندرلنگه که دارای فقر بسیار شدیدی از نظر جنگل و منابع طبیعی هستیم از همه عزیزانی که توان کاشت درخت و حمایت از منابع طبیعی را دارند می‌خواهم در این زمینه فعالیت بیشتر داشته باشند.

وی گفت: اراده پولادین برخی از همشهریان عزیز ما در استفاده از ظرفیت‌های موجود به کاشت درختان مثمر و ایجاد فضایی بسیار مفرح و در عین حال سودآوری و ایجاد کارآفرینی برای دیگران با کاشت درخت و ایجاد باغات در کنار دریا و ساحل قابل تقدیر است به امید اینکه همه جوانان ما با اراده قوی وارد این عرصه شوند و ضمن ایجاد کارآفرینی به بهبود معیشت خود و خانواده نسبت به توسعه درختکاری و ایجاد فضاهای سبز اقدام نمایند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را گرامی داشت و یادآور شد: در باب جایگاه واقعی مساجد نظر مقام معظم رهبری این است که مسجد پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی است لذا به امامان جماعت که محورمساجد هستند توصیه می‌کنم و همچنین به بانیان و هیئت امنای مساجد باید زمینه حضور جوانان، کودکان، بانوان و همه اقشار و صنوف در مساجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی ورزشی و کارآفرینی در مساجد را فراهم آورید.

وی تاکید کرد: مساجد شهرستان بندرلنگه باید از انحصاری بودن برای یکی دو ساعت در روز برای اقامه نماز خارج شود و به مرکزی برای توسعه شهر وانجام تمامی فعالیت های مورد نیاز مردم تبدیل گردد.

مدیرسابق حوزه های علمیه خواهران استان قم بیان داشت: ۲۷ رجب سالروز مبعث حضرت رسول اسلام است که تبریک عرض می‌کنم و بی‌شک بزرگترین روز در تاریخ اسلام و بلکه در تاریخ بشریت روز اغاز رسالت پیامبر اسلام می باشد امید که همه ما بتوانیم از پیروان راستین آن حضرت و از ترویج دهندگان پیام‌های رسالت آن حضرت باشیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به انتخابات پیش رو و انتخابات شوراهای اسلامی، عنوان داشت:مردم سالاری دینی در ایران اسلامی به برکت خون شهدا بیشتر از هر جای دیگر نهادینه و محقق شده است به طوری که تمامی ارکان کشور را از رهبری معظم انقلاب تا ریاست جمهوری، مجلس و حتی اعضای شورای شهر و روستا با رای مردم انتخاب می شوند حال که سرنوشت مردم به دست خودشان تعیین می‌شود باید انتخاب عقلانی جایگزین انتخاب احساسی شود.

وی با یادآوری زمان پذیرش حوزه علمیه آل البیت(ع) برادران و کوثر ویژه خواهران، اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف مومنین یادگیری معارف دین و آموزش آن به دیگران است حوزه علمیه متکفل تربیت مبلغین دینی است و در طول تاریخ مردم دیندار نسبت به توسعه حوزه‌های علمیه ورشد مبلغین دینی اهتمام جدی داشتن انتظار می‌رود از مومنین و مومنات برادران و خواهران مستعد و علاقه مند با ثبت نام در حوزه‌های علمیه شهرستان در ترویج معارف دینی و ارزش‌های الهی و در تقویت مکتب اهل بیت موثر باشند افتخار سربازی امام زمان(عج) یعنی طلبگی افتخار بزرگی است که امیدوارم همگان در راهنمایی جوانان و نوجوانان عزیز به این سمت تلاش لازم را بنمایند.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا افزود: لازمه داشتن شهری پیشرفته و توسعه یافته علاوه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به صحنه آمدن چهره‌های صاحب اندیشه و ارائه برنامه‌های عقلانی به مردم، رای‌های عقلانی تک تک مردم شریف شهرستان به کاندیداهای شورای اسلامی است.

وی درخواست کرد: از اصحاب رسانه ‌ می‌خواهم در انعکاس برنامه‌ها و طرح‌های واقعی کاندیداها تلاش حداکثری نمایند همچنین از همه گروه‌های مختلف مردمی، دانشجویی و سایرین انتظار دارم با تشکیل جلسات مختلف با کاندیداهای عزیز و اطلاع یافتن از برنامه‌ها وطرح‌های آنها برای رفع مشکلات شهروروستا، نسبت به معرفی آنها و برنامه هایشان به مردم نقش آفرین باشند به امید اینکه با انتخاب های عقلانی آینده بهتری را برای شهرها و روستاهای منطقه بسازیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تاکید کرد: درانتخابات شوراها بنده کاملا بی‌طرف و هیچ سخنگویی ندارم هرکس ادعای حمایت امام جمعه را داشت آن را تکذیب کنید بنده معیارهای برتری را عرض می‌کنم و مردم رشید و عزیزمان خودشان اصلح را انتخاب خواهند کرد.

 این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان و افتتاح چند پروژه ، گفت:  ضمن تشکر از همه کسانی که برای خدمت به مردم تلاش می‌نمایند امیدوارم که با همت مضاعف پروژه‌های در دست اقدام که بخش اندکی از آن در این سفر به بهره‌برداری رسید مثل جاده بسیار مهم لنگه به پارسیان به زودی زود با حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری برسد تا بخشی از مشکلات مردم شریف در این زمینه کاسته شود.

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه بندرلنگه نمازجمعه انتخابات شورا کاندید اصلح شهرستان بندرلنگه منابع طبیعی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران

نماینده تهران در مجلس نسبت به انتشار برخی اخبار مبنی بر جدایی شهرستان ری از تهران واکنش نشان داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،  به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری تاکید کرد: بنده مخالف هرگونه جابجایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری هستم.

وی با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جابجایی بدون شک موجب به وجود آمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین از ارسال نامه‌‌ای از سوی تعداد از نمایندگان تهران به وزارت کشور خبر داد و عنوان کرد: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان تهران طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار عدم تغییر وضعیت شهرستان ری در تقسیمات کشوری شدیم و تاکید کردیم که این شهرستان باید جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند