Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید بر تعدادی از اشخاص و تاجران روسی واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «امیدواریم واشنگتن، تمایلات دیوانه‌وار خود برای اعمال تحریم‌هایی علیه تجار روسی را اجرا نکند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با بیان اینکه روسیه در حال بررسی تهدید تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور است، توضیح داد مسکو همزمان سناریوهای مختلفی را برای حفاظت از منافع شهروندان و شرکت‌های تجاری خود بررسی می‌کند.

سخنگوی کرملین ضمن «بی‌پایه و اساس» خواندن اتهامات مطرح شده علیه روسیه درباره مسموم کردن ناوالنی، تاکید کرد مسکو سال‌ها پیش تمام برنامه‌های خود در حوزه تولید و ذخیره‌سازی تسلیحات شیمیایی را کنار گذاشته است.

به نوشته تاس، پسکوف در این باره اظهار داشت: «واشنگتن بر مبنای اتهامات کاملا بی‌اساس وجود تسلیحات شیمیایی در کشور ما، علیه روسیه پیش می‌رود. این اطلاعات درست نبوده و نمی‌تواند باشد زیرا روسیه سال‌ها پیش ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرد».

پایگاه خبری «بلومبرگ» پیشتر گزارش داده بود که دولت‌های آمریکا و انگلیس در حال بررسی تحریم‌های بیشتری بر روسیه، به بهانه مسمومیت و زندانی‌شدن «الکسی ناوالنی» معارض دولت مسکو، هستند.

همچنین روز سه‌شنبه بود که وزارت خزانه داری آمریکا ۷ مقام ارشد روسیه را تحریم کرد و مدعی شد که اطلاعاتش نشان می‌دهد که مسکو عامل مسموم شدن الکسی ناوالنی است. شامگاه همان روز نیز وزارت بازرگانی آمریکا ۱۴ نهاد در روسیه، آلمان و سوئیس را به دلیل فعالیت‌های اشاعه‌ای در حمایت از برنامه تسلیحات کشتار جمعی روسیه و فعالیت تسلیحات شیمیایی تحریم کرد.

پسکوف پیشتر با غیرقابل قبول دانستن تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه روسیه، تاکید کرده بود به بهترین شکلی که منافع کرملین را حفظ کند به این تحریم‌ها پاسخ می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم آمریکا دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین الکسی ناوالنی روسیه تسلیحات شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک توسط نفر پیاده ساخت ایالات متحده آمریکا است که توسط پیاده نظام قابل حمل و استفاده است. آمریکا برای انهدام زرهی روسیه، رقم بالایی از سامانه‌های پرتاب و موشک‌های جاولین را در اختیار اوکراین قرار داد که در صحنه نبرد موثر بودند. این موشک ابتدا مسافتی را به سمت بالا طی می‌کند و سپس به بخش بالای هدف شیرجه می‌رود. با توجه به اینکه معمولاً زره بالای تانک از بخش‌های دیگر آن ضعیفتر است، حمله از بالا احتمال بالاتری برای از بین بردن تانک دارد. این موشک قابلیت حمله مستقیم جهت انهدام سنگر یا ساختمان و همچنین موقعیت‌هایی که امکان حمله از بالا وجود ندارد نظیر شلیک از داخل یک ساختمان را نیز دارد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه شماری از تجهیزات غنیمتی حساس از جمله این موشک کلیدی را به ایران فرستاده و آنها به شدت نگران مهندسی معکوس این موشک از سوی ایرانی‌ها هستند. ادعاهای مقام پیشین دولت آمریکا در این زمینه را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه