Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:04:38 GMT

مبعث پیامبراکرم(ص) میعادگاه وحدت جامعه اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۶۸۷۴

مبعث پیامبراکرم(ص) میعادگاه وحدت جامعه اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: ۲۷ رجب سالروز مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری و سرآغاز هدایت بشر و راه دین مبین اسلام است که باید این روز بسیار بزرگ را ارج نهاد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ رجب طبق روایت‌ها مقام و جایگاه رفیعی دارد، اظهارداشت: دراین شبانه روز بر احیا، مناجات و راز و نیاز با خداوند، غسل کردن، خواندن زیارتنامه حضرت رسول (ص) و حضرت علی(ع) و روزه گرفتن که آن را معادل ۷۰ سال می‌دانند، بسیار سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری‌ها اقدام به کاشت درختان مثمر کند

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری برلزوم کاشت درختان مثمر و بارده تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید اقدام به کاشت درختان مثمر کنند و این فرهنگ را ترویج دهند.

عبادی زاده با انتقاد از کاشت درختان غیرمثمر در فضای سبز شهری و حاشیه خیابان‌ها یادآورشد: درختان غیرمثمر که کاشت آن بسیار درشهر بندرعباس دیده می‌شود، متاسفانه با ریشه زدن در زیرزمین موجب هدررفت آب، از بین رفتن ساختمان‌ها و همچنین گیرکردن در لوله‌های فاضلاب می‌شود.

وی ادامه داد: می‌توان کاشت درختان را جایگزین بوی تعفن و آزاردهنده خورهای شهر بندرعباس که مردم و گردشگران را آزار می‌دهد، کرد.

خطیب جمعه بندرعباس اظهارداشت: باید همچون شهر شیراز از درختان مثمر همچون نارنج استفاده کرد و علاوه براینکه جلوه ی زیبایی را در فصل بهار ایجاد کرده، موجب عطر دل انگیز در فضای شهر و جذب مسافران و گردشگران می‌شود.

هیچ مسجدی بدون کانون فرهنگی هنری نباشد

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین به سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که در مساجد بعد از انقلاب شکل گرفته، ایجاد همین کانون‌ها بوده   و نباید از برکت این نعمت بی‌بهره باشند.

عبادی زاده با اشاره به اینکه جایگاه هرمزگان به لحاظ داشتن کانون‌های مساجد در کشور مناسب است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باعث شده که جوانان حضور پررنگ تری در این سنگر عبادی داشته باشند و به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند.

وی گفت: ائمه جمعه و جماعات و هیات امنای مساجد باید این کانون‌های فرهنگی وهنری را در همه مساجد راه اندازی کنند و باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و کانون‌های مساجد استان در این زمینه سرمایه گذاری شود.

جلوی موسیقی حرام گرفته شود

امام جمعه بندرعباس همچنین در خطبه نخست به آسیب موسیقی حرام در جامعه اشاره کرد وگفت: نباید به سادگی از کنار موسیقی و غنای حرام گذر کرد بلکه باید جلوی این گونه موسیقی‌های تحریک برانگیز که دور ازشان اسلام و مسلمین است، گرفته شود.

وی گفت: اسلام با موسیقی حلال مشکلی ندارد اما باید در مقابل موسیقی حرام به عنوان یک امر مضر در جامعه، موضع گرفت.

برچسب‌ها محمد عبادی زاده هرمزگان مبعث حضرت رسول اکرم بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد عبادی زاده هرمزگان مبعث حضرت رسول اکرم محمد عبادی زاده هرمزگان مبعث حضرت رسول اکرم بندرعباس اخبار کنکور جمعه بندرعباس درختان مثمر کاشت درختان عبادی زاده کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود