Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:03:49 GMT

شبیه سازی جنگ غزه در رزمایش رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۶۸۹۴

شبیه سازی جنگ غزه در رزمایش رژیم صهیونیستی

یک شبکه عبری زبان از رزمایش‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی برای آمادگی جهت جنگ احتمالی با غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم اخیرا رزمایش‌های نظامی را برای آمادگی جهت جنگ آتی در نوار غزه برگزار کرد که شامل آموزش ویژه افسران با هدف برخورد با توانایی‌های جنبش حماس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شبکه اعلام کرد: این رزمایش‌ها شبیه‌سازی به جنگ واقعی با غزه به ویژه جنبش حماس بود. سربازان و افسران درباره جنگ در غزه و جنگ در زیر زمین در تونل‌ها و چگونگی مقابله با موشک‌ها آموزش دیدند.

این شبکه به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که" به رغم کرونا توانایی آموزشی یگان‌های اسرائیلی در مقایسه با سال‌های قبل افزایش یافته است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي غزه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اشغالگران صهیونیست به گذرگاه رفح

پس از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه از جمله اطراف گذرگاه زمینی با مصر را در بحبوحه هشدارهای بین‌المللی در مورد تهاجم به شهر و تضعیف فرصت دستیابی به توافق آتش‌بس به شدت بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ارتش صهیونیستی در کانال رسمی تلگرام خود مدعی شده است گذرگاه کرم شالوم در شرق رفح را هدف قرار داده است زیرا «اطلاعات نشان می‌دهد که گذرگاه شرق رفح برای اهداف تروریستی استفاده می‌شود». این ارتش با توصیف این عملیات به عنوان «دقیق» گفته است: قبل از این عملیات، ارتش اسرائیل ساکنان منطقه شرق رفح را تشویق کرده که به طور موقت به منطقه المواصی تخلیه شوند، جایی که ارتش اسرائیل مدعی است بیمارستان‌های صحرایی، چادر، آب و غذا تدارک دیده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر تاکید کرده که گذرگاه کرم ابوسالم در حال حاضر بسته است و زمانی باز خواهد شد که شرایط امنیتی برای آن مناسب باشد.

رسانه‌های عبری زبان در این باره نوشتند «لشکر گفعاتی» بر گذرگاه رفح و محور صلاح الدین تسلط می‌یابد و کنترل آنها را به دست می‌گیرد.

اداره گذرگاه‌های غزه نیز اعلام کرد: حرکت مسافران و ورود کمک‌ها به نوار غزه به طور کامل از گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم متوقف شده است.

در رابطه با این موضوع، وب‌گاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از ۲ منبع آگاه نوشت: اسرائیل معتقد است که کنترل گذرگاه رفح، توانایی‌های حماس و اینکه تلاش می‌کند نشان دهد همچنان بر غزه حکومت می‌کند را از بین می‌برد.

این وب‌گاه مدعی شد اسرائیل قصد دارد فلسطینی‌های غیرمرتبط با حماس را مسئول توزیع کمک در دوره آتی کند.

این در حالی است که منابع امنیتی به تلویزیون الاقصی گفته بودند که طرف مصری به طور رسمی به مقامات گذرگاه‌ها اطلاع داده است که اشغالگران قصد اشغال گذرگاه رفح را ندارند و خودروهای دشمن در حال انجام عملیات امنیتی اطراف آن برای جستجوی قابلیت‌های مقاومت ادعایی هستند و فردا صبح از اطراف گذرگاه عقب‌نشینی خواهند کرد.

خبرنگار الجزیره پیش‌تر از یورش اشغالگران به گذرگاه رفح خبر داده بود.

وائل ابوعمر، مسؤول اطلاع‌رسانی گذرگاه رفح گفت: فعالیت گذرگاه رفح بعد از ورود تانک‌های اسرائیلی به تأسیسات گذرگاه متوقف شد.

او به المیادین تاکید کرد: حرکت مسافران و ورود کمک‌ها به غزه به طور کامل متوقف شده است.

کاروانی از تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی که در حال نفوذ به شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه بودند، بامداد امروز سه‌شنبه به بخش فلسطینی گذرگاه زمینی رفح در مرز با مصر رسیدند و به سوی بخش فلسطینی گذرگاه تیراندازی کردند.

منابع مصری به العربی الجدید گزارش دادند که درگیری بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در نزدیکی دروازه گذرگاه رخ داد.

پس از پیشروی خودروهای نظامی اشغالگران به سمت گذرگاه زمینی رفح چندین گلوله توپخانه به ساختمان‌های آن اصابت کرد.

خبرنگار العربی الجدید در این خصوص گفت: خودروهای نظامی اسرائیل در حدود ۲۰۰ متری گذرگاه زمینی رفح در جنوب شهر رفح در میان شلیک گلوله‌های متعدد به ساختمان‌های گذرگاه مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی اطراف گذرگاه رفح و کرم ابوسالم و محله‌های السلام و الجنینه و حملات هوایی محله التنور در شهر رفح را هدف قرار داد.

کانال خبری قاهره نیز از تبادل تیراندازی بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در نزدیکی دروازه رفح از سمت فلسطین خبر داد.

همچنین از طرفی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود به مناطقی در شرق شهر رفح ادامه دادند. در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه خانواده ابوعمره در غرب شهر رفح را هدف قرار داد، پنج تن شهید شدند که ۲ نفرشان زن و یک نفر از آنها کودک است در عین حال در این حمله ۱۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

منابع پزشکی فلسطینی از شهادت ۲۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منازل در رفح طی بامداد سه شنبه خبر دادند.

همچنین حمله هوایی دیگری به محله التنور در شرق شهر رفح منجر به شهادت تعدادی از شهروندان و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

در ادامه بر اثر هدف قرار دادن خانه خانواده الشمالی در کنار مسجد ابوبکر در محله برازیل در رفح تعدادی از شهروندان شهید و تعدادی مجروح شدند.

۲ شهید و یک مجروح بر اثر بمباران اشغالگران علیه خانه خانواده الحمص در محله الجنینه در شرق رفح به بیمارستان کویت منتقل شدند. هواپیمای اشغالگر همچنین خانه خانواده الدربی در غرب رفح را هدف قرار داد، که اجساد چهار شهید و ۱۸ مجروح به بیمارستان کویت منتقل شد.

همچنین در نتیجه حمله هواپیمای اشغالگر به خانه خانواده عبدالعال در پشت مقر «الویر هاوس» در مرکز شهر رفح، یک شهروند نیز شهید و تعدادی مجروح شدند.

از سوی دیگر، نیروهای دفاع مدنی اعلام کردند که در تلاش برای مهار آتش سوزی در خانه بمباران شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غرب رفح برآمدند و همچنان در حال بیرون آوردن تعدادی از شهدا و مجروحان از زیر آوار خانه هستند.

این تحولات پس از آن است که جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس عصر دیروز تلفنی به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عباس کامل، رئیس اطلاعات عمومی مصر اطلاع داده جنبش با پیشنهاد آنها در مورد توافق آتش‌بس در غزه موافقت کرده است.

حملات به رفح در حالی است که این شهر آخرین پناهگاه آوارگان در نوار آسیب دیده غزه از آغاز عملیات زمینی نیروهای اشغالگر در ۲۷ اکتبر گذشته است که از شهروندان خواسته شده بود از شمال و مرکز نوار غزه به سمت جنوب و به ادعای آنها به «مناطق امن» بروند.

منبع: ایسنا

کد خبر 751369

دیگر خبرها

  • حریق گسترده در رفح در پی حملات اسرائیل
  • منطقه امن کجاست؟+ فیلم
  • آتش سوزی گسترده در رفح در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • بمباران شدید رفح+فیلم
  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • ورود اشغالگران صهیونیست به گذرگاه رفح
  • پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد/ عکس
  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران