Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌اله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شیراز با بیان اینکه خودم و همه شما برادران و خواهران را به تقوا و خداترسی توصیه می‌کنم، اظهار داشت: هر نعمتی که خدا به من و شما ارزانی نموده باید حساب ش را در روز قیامت پس دهیم و خدا از نعمت هایی که به ما ارزانی داشته سوال می‌کند پس باید در روز جزا بتوانیم بگوییم قدرشناس نعمت های خدا بوده ایم و اگر امروز پاسخ مناسب را آماده نکرده باشیم، حساب در روز قیامت خیلی سخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به اینکه وجود با برکت حضرت رسول خدا(ص) یکی از بزرگ ترین نعمت های خدا برای انسان ها است، افزود: خدا بعضی از نعمت ها را ویژه قرار داده و از جمله نعمت هایی که خداوند در قرآن فرموده منت بر شما گذاشته ام، وجود با برکت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است که خدا بر سر همه مردم منت گذاشت و پیامبری والامقام از جنس خودشان مبعوث کرد.

وی افزود: به تعبیر حضرت امام (ره) کوچک ترین فردی که در جامعه ای، احکام پیامبر را بازگو کند بر همه افراد آن جامعه منت دارد و خداوند متعال بر همه افراد منت دارد که ما را هدایت نموده است.

او گفت: ما انسانها اگر در ادعای خود صادق هستیم و اگر راست می‌گوییم که ایمان آورده ایم، باید شکر خدا را بجای آوریم و حقیقتا بگوییم که خداشناس شده ام، امام شناس شده ام و این پیامبر که منت بر همه ما دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: پیامبر خطبه ای در مسجد خَیف خوانده و سند روایی آن متقن و محکم هست و می فرماید: "خدا شاد کند بنده ای که این صحبت مرا بشنود و به دیگران برساند..." و چیز زیادی نیست و تبلیغ این حدیث را انجام دهید. در ادامه حدیث آمده: "هر کس اینجا حاضر هست این مطلب را به بقیه برساند: "سه چیز هست که هیچ مسلمانی خلاف آن را عمل نمی‌کند یک کار خالص برای خدا" خیلی وقت ها کارهای ما صرفا برای کسب قدرت و ثروت است و در آن خبری از اخلاص و جلب رضایت پروردگار نیست پس باید کارهای خودمان را با این معیار مقایسه کنیم خصوصا در ایام انتخابات که حرف ها و شعارها زیاد می‌شود و جریانات سیاسی که ادعای زیادی دارند باید خودشان را با این معیار بسنجند.

وی دومین نکته را خیرخواهی و فرمانبرداری از امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و نائب امام زمان در عصر حاضر دانست و عنوان کرد: ما چون می‌دانیم که روز قیامتی هست آرام هستیم پس باید یادآوری کنیم و سومین نکته آنکه اتحاد امت اسلامی باید حفظ شود.

ایت الله دژکام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در همین قضایای اخیر برجام، تنها باید یک حرف شنیده شود و این اختلافات را تمام کنید و این دنیا ارزش ندارد که بخواهیم در صفوف امت اسلامی تفرقه بیندازیم.

وی ادامه داد: دعای امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف از هر چیزی مهمتر است و مومنان با هم برادر و همانند یک مشت واحد هستند و وقتی مومنان با هم برادری می کنند مورد دعای امام زمان واقع می شوند، هرکس این اتحاد و برادری را بر هم بزند خلاف مصالح اسلام و امت اسلامی رفتار کرده است.

دژکام در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اذعان داشت: این حدیث رسول اکرم را سر لوحه خود قرار دهیم تا در سال ۱۴۰۰ بتوانیم مورد دعای مخصوص امام زمان قرار بگیریم که می‌خواهیم در ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ میلاد امان زمان را جشن بگیریم و مورد عنایت و توجه ویژه آن حضرت باشیم.

خطبه دوم:
 

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نیز اظهار داشت: خودم و همه برادران و خواهران ایمانی به خداترسی و تقوا توصیه می‌کنم‌.

آیت الله دژکام افزود: چهار مناسبت در این ایام در پیش داریم که لازم دیدم یادآوری کنم، اولین آن، مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در ۲۷ ماه رجب در هفته آینده است که آن را تبریک میگوییم، ۲۵ ماه رجب شهادت موسی ابن جعفر است و ما در شهر شیراز باید به صورت ویژه این مناسبت را ارج نهیم که پاره های دل این امام در این شهر واقع شده اند و البته محدودیت های کرونا هم وجود دارد اما می‌شود با همین محدودیت ها آن را ارج نهیم چراکه دیدیم در سالروز وفات حضرت شاهچراغ زوار احمد بن موسی زیاد بودند و اظهار ادب به ساحت این امام را در شهر شیراز که شهر فرزندان ایشان و سومین حرم اهل بیت است، وظیفه خود می‌دانیم و آنهایی که در فضای مجازی این حضرت را زیارت می‌کنند باید بدانند دعایشان از راه دور هم شنیده می شود.

وی افزود: حضرت موسی بن جعفر (ع) باب الحوائج است پس در این خانه را بکوبیم و حاجت خود را بگیریم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: نیمه اسفند روز درخت کاری را نیز ارج می نهیم و یاد می‌کنیم از امام جمعه فقید شیراز آیت الله حائری شیرازی که بیش از ۵ هزار هکتار فضای سبز به واسطه ایشان به این شهر افزوده شد.

وی اظهار داشت: دولت ها در دوران های مختلف می خواستند به مسئله ایجاد فضای سبز ورود کنند اما موفق نبودند اما ایشان با روش خودشان توانست این کار را انجام بدهد و امروز که ما می‌توانیم در این شهر به راحتی نفس بکشیم و هوای پاک داریم، یک دلیل آن همین اقدام مرحوم آیت الله حائری است پس ما باید از کلیت این اقدام دفاع کنیم. البته ما از اقدامات خلاف قانون حمایت نمی کنیم و قانون نیز درخصوص تخلفاتی که رخ داده ورود کرده و جزای قانونی متخلفین توسط دستگاه قضا صادر شده است و بنده از هیچ سوء استفاده گری حمایت نمی‌کنم و باید با این افراد برخورد شود.

آیت الله دژکام در ادامه بر لزوم حفظ و صیانت از باغات قصردشت اشاره و تاکید کرد: باغات قصرالدشت شیراز را نیز باید حفظ کنیم و تغییر کاربری ندهیم چراکه شیراز شهر باغ های زیبا بوده است و این فضا را باید افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ اسفند سالروز وفات دانشمند عالی قدر ایرانی فارابی است، یادآور شد: فارابی می‌گوید سعادت دو گونه است سعادت حقیقی و سعادت خیالی. سعادت حقیقی مال کسی است که به فکر آخرت بوده و آنهایی که به فکر دنیا هستند سعادت خیالی دارند. فلان آدم تلاش دارد وزیر یا وکیل بشود ولی به آخرت توجه ندارد درحالی که اگر کار را برای خدا انجام دهیم به سعادت حقیقی می رسیم.

وی افزود: پژوهشگران اسلامی بیایند این مبنا را تبیین کنند که به سعادت آخرت توجه کنیم که اگر ایمان داریم باید به این مسائل دقت کنیم و مسوولان جهان اسلام که در شیراز هستند به این نکات اساسی توجه کرده و این مسائل را بازگو کنند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: تقوا آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس امام جمعه شیراز باغات قصردشت امت اسلامی امام زمان آیت الله نعمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ع) در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم با گرامیداشت روز معلم و یاده خاطره شهید آیت الله مطهری، اساتید را پایه رشد علمی و توسعه و پیشرفت خواند.

وی با تقدیر از عملیات وعده صادق و تسلیت سالرز شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) یک نقطه عطف و تحول بزرگ علمی و فرهنگی و سیاسی در جهان بودند و جایگاه آن حضرت کاملا ممتاز و ویژه است.

آیت الله اعرافی به کتاب ۲۲ جلدی مسند الامام الصادق(ع) اثر مرحوم آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطارودی(ره) اشاره کرد و گفت: مرحوم عطارودی احادیث موجود و باقی مانده از تراث امام صادق(ع) را جمع آوری کرده که به حدود ۴۰ هزار متن حدیثی و روایی از حضرت می رسد.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور ثبت و ضبط ۲۱ هزار و ۴۴ راوی و شاگرد امام صادق(ع) نشان می دهد که عدد ۴ هزار شاگرد عدد بی ربطی نیست و حدود ۴۰ هزار حدیث و بیش از ۲۲ هزار راوی در مقیاس آن زمان فوق العاده بزرگ است و نشان می دهد که امام صادق(ع) چه جایگاه و تاثیر گذاری داشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر حدود ۲۰ هزار حدیث امام باقر(ع) را به حدود ۴۰ هزار حدیث امام صادق(ع) اضافه کنید قریب ۶۰ هزار روایت و حدیث از صادقین(ع) در دست ماست و تقریباً نیمی از تراث حدیثی ماست و این دو امام بزرگوار بیش از نیمی از تراث روایی و حدیثی ما را افاضه فرموده اند.

به گفته آیت الله اعرافی معارف صادقین(ع) و به ویژه امام صادق(ع) از لحاظ شمول و استیعاب یعنی نسبت به تمام شاکله اندیشه دینی در رتبه اول است.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: امامین صادقین(ع) به ویژه امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی با قرائت خاندان پیامبر(ص) را ارائه کردند. البته ما ائمه اطهار(ع) را نور واحد می دانیم و اگر تفاضلی هم بیان می شود آسیبی به آن نور واحد نمی زند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که امام صادق(ع) هم در میدان مواجهه با الحاد و اندیشه ها و فرق انحرافی بودند و هم در برابر کانون های سیاسی منحرف ایستادند و یک ساماندهی فرا زمانی را انجام دادند.

آیت الله اعرافی بر این نکته هم تاکید کرد که همه مدیون تراث عظیم امام صادق(ع) هستند و حوزه های علمیه به طور ویژه این منظومه را صیانت کنند و بازسازی متناسب با هر عصر و زمان را انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه قم در ۱۰۰ سال اخیر و به ویژه بعد از نهضت و انقلاب امام(ره) پرچمداری جامعی از مکتب امام صادق(ع) انجام داده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زد.

دیگر خبرها

  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • روز اتحاد است/ هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • مطهری امام