Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:38:06 GMT

منتخب ملت اگر مومن و خداترس باشد ضربه نمی زند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۷۱۸۳

منتخب ملت اگر مومن و خداترس باشد ضربه نمی زند

امام جمعه بردسیر با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: اگر شخصی که انتخاب می شود و مسئولیت قبول می کند مومن و خداترس باشد اهل هر جناح و حزبی که باشد ضرر نخواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بردسیر؛ حجت الاسلام علی اکبر کرمانی، در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه(۱۵ اسفند) با تبریک فرا رسیدن ۲۷ رجب؛ سالروز بعثت نبی مکرم اسلام؛ بعثت را اجابت دعای حضرت ابراهیم علیه السلام عنوان و ابراز امیدواری کرد: حق رسالت را به نحو احسن ادا کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


امام جمعه بردسیر به روز درختکاری هم اشاره کرد و فواید و اهمیت این سنت حسنه را با استناد به روایات مورد توجه قرار داد و افزود: همه باید با غرس حتی یک نهال در فرهنگ سازی و نهادینه کردن این عمل خداپسندانه مشارکت کنیم.

 




وی در ادامه به آغاز رسمی ثبت نام نامزدهای  انتخابات شوراهای اسلامی هم اشاره و تاکید کرد: باید جوانان متدین، انقلابی، ولایی، دلسوز و دغدغه مند برای شوراها ثبت نام کنند.
 

 



حجت الاسلام کرمانی با بیان اینکه اگر شخصی که انتخاب می شود و مسئولیت قبول می کند مومن و خداترس باشد اهل هر جناح و حزبی که باشد ضرر نخواهد زد؛ گفت: ان شاءالله بحث دولت جوان و حزب اللهی که حضرت آقا فرمودند در بحث شوراها هم صدق و تحقق پیدا کند و جوانان انقلابی و حزب اللهی که دغدغه شهر و روستای خود را دارند پای کار بیایند و ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

 



وی با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم خاطرنشان کرد: باید شاخص ها و معیارهای انتخاب یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی، معیارهای انتخاب در شوراهای اسلامی شهر و روستا و دولت اسلامی و دولت جوان حزب اللهی برای مردم تبیین شود تا مردم با آگاهی از این معیارها و شاخص ها انتخاب کنند.

 




امام جمعه بردسیر در پایان متذکر شد: در بحث شوراها باید با تبیین معیارها، فرد اصلح انتخاب شود نه ملاک انتخاب بحث قومی و قبیله ای در نظر گرفته شود زیرا نتیجه انتخابات مستقیما" به خودمان برمی گردد.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه بردسیر انتخابات ۱۴۰۰ خطبه های نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کینه به عنوان یکی از گناهان کبیره است، گفت: خیلی مواقع مظلوم  ظالم‌تر از آن ظالم است، زیرا گیر می‌دهد و یک موضوع را رها نمی‌کند، فراموش نکنید آنهایی که کینه ندارند راحت خدا قبول‌شان می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام فرحزاد -استاد حوزه با اشاره به موضوع کینه به عنوان یکی از گناهان کبیره می‌گوید: کینه‌ها را از دل بیرون کنید، باکسی قهر نباشید زیرا قهر گناه کبیره است.

با یک مومن، با یک همسایه با یک فامیل قهر بودن که بدتر هم هست، در روایتی داریم که دوتا مومن وقتی با هم قهر هستند از اسلام بیرون خواهند بود تا آشتی کنند، نه گناه‌شان آمرزیده می‌شود نه ثواب‌شان قبول می‌شود.

کینه‌ها را از دل‌تان بیرون کنید، به خدا بگویید من بخشیدم و من آشتی می‌کنم، بگذرید تا خدا هم بگذرد، کینه نداشته باشید.

کینه مومن لحظه‌ای است. کینه منافق به این شکل است که می‌گوید «چهل سال قبل مادر شوهرم یک حرفی به من زد من دیگر راضی نمی‌شوم»، در اینجا باید گفت توی مظلوم بدتر از آن ظالم هستی که چهل سال یک موضوع  را در خود نگه داشتی. خیلی مواقع مظلوم؛ ظالم‌تر از آن ظالم است، زیرا گیر می‌دهد و یک موضوع را رها نمی‌کند.

آنهایی که کینه ندارند رستگار هستند، مخصوصا اگر مشهد می‌آیید کینه‌ها را بیرون بریزید، امام رضا(ع) تحویل‌تان می‌گیرد. فراموش نکنید آنهایی که کینه ندارند راحت خدا قبول‌شان می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • ستاره بارسا مسی را حذف کرد و به سیتی پیام داد!‏
  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند