Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:53:15 GMT

امام جمعه بندرعباس: فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۷۳۵۵

امام جمعه بندرعباس: فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج شود

گروه استان‌ها-امام جمعه بندرعباس گفت: باید شهرداری‌ها و مردم به کاشت درخت و خصوصاً درختان مثمر اهتمام ورزند و فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ایام با برکت ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب دارای برکات و وقایع مهمی در تاریخ اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقات بعثت پیامبر اکرم در روز 27 رجب است که این مبعوث شدن موجب شد بشر به راه اسلام و راه خدا هدایت شود. 

امام جمعه بندرعباس گفت: روز 27 رجب دارای ارج بسیار والایی است و مطابق روایات متعدد از جایگاه بالایی برخوردار است از این رو توصیه شده اعمال مناسب این روز از سوی مؤمنان انجام شود. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز درختکاری در تقویم کشور، تصریح کرد: روز درختکاری روز دوستی با طبیعت است و شایسته است در این روز مردم و مسئولان نسبت به غرس نهال اقدام کنند.

وی با تاکید بر اهمیت غرس درخت مثمر گفت: یکی از تأکیدهای ما در حوزه درختکاری خصوصاً به متولیان این امر که شهرداری‌ها از جمله آنها هستند، کاشت درختانی است که بتوان از میوه آنها هم استفاده کرد. 

امام جمعه بندرعباس افزود: بنابراین تأکید می‌کنم شهرداری‌ها و مردم به کاشت درخت و خصوصاً درخت‌های مثمر اهتمام ورزند و فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج شود. 

وی به برخی از مضرات کاشت درختان غیر مثمر اشاره کرد و گفت: این درختان که برای فضای سبز کاشته می‌شوند گاها با ریشه دواندن در زمین به ساختمان‌های مختلف هم آسیب زده و به سیستم فاضلاب نیز صدمه وارد می‌کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: کاشت درختان مثمر بوی بد شهر خصوصا بوی خور و فاضلاب را دفع می‌کند مثلا در شیراز نارنج کاشته‌اند و علاوه بر بوی مطبوع موجب جذب توریست می‌شود. 

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود بر جلوگیری از ترویج موسیقی موهن تاکید کرد و گفت: در دین با موسیقی حلال مشکلی وجود ندارد اما باید جلوی موسیقی که حرام که موجب ضرر برای جامعه است گرفته شود. 

وی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله کارهای خوب پس از انقلاب است که موجب جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد می‌شود. 

امام جمعه کاشان: با تفکر تکبرِ دشمن هیچگاه زیر بار مذاکره نمی‌رویم/شعارهای انقلاب تغییر نکرده است امام جمعه ایلام: "رعایت پروتکل‌ها" برای در امان ماندن از کرونا توسط مردم ضروری است امام جمعه اردبیل: آمریکا در صدد ایجاد بندهای جدید در برجام است/نباید اجازه دهیم آرزوی دشمن عملی شود

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: هیچ مسجدی در استان هرمزگان نباید بدون کانون فرهنگی و هنری باشد و هیئت امنا تلاش کنند این کانون‌ها در مساجد احداث شود. 

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه بندرعباس کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی