Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@21:15:04 GMT

کاهش سود بین بانکی به ۱۹.۷

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۷۷۸۷

کاهش سود بین بانکی به ۱۹.۷

 رییس کل بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: در پایان هفته گذشته و با اقدام‌هایی که بانک مرکزی در مدیریت بین بانکی به خصوص استفاده از عملیات ریپو انجام داد، میانگین نرخ سود بین بانکی به ۱۹.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، عملیات «ریپو» برای نخستین بار در توسعه عملیات بازار باز به ‌کار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش بانک مرکزی، هدف از این ابزار، تامین نقدینگی کوتاه‌مدت بانک‌ها است. مزیت این ابزار نسبت به اضافه‌برداشت این است که بانک‌ها می‌توانند با نرخ کمتر، تامین مالی کوتاه‌مدت خود را انجام دهند و از سوی دیگر، اعطای اعتبار نیز در قبال اخذ وثیقه با اوراق دولتی صورت می‌گیرد.

«عبدالناصر همتی» روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بانک مرکزی برای پرهیز از افزایش نرخ سود به دنبال اجرا و نظارت بر محدودیت رشد ترازنامه بانک‌ها است.

وی ادامه داد: نتایج مقدماتی محاسبات آماری نشان می دهد رشد سه ماهه سوم تولید کارگاه های بزرگ صنعتی حدود ۱۰.۷ درصد و رشد ۹ ماهه آن حدود هشت درصد بوده است. این گزارش از تداوم رشد بخش حقیقی اقتصاد حکایت می کند.

رییس کل بانک مرکزی نوشت: در پایان بهمن ماه رشد ۱۲ ماهه پول ۵۶.۹ درصد و رشد ۱۲ ماهه شبه پول ۳۵.۳ درصد شد. همچنین رشد ۱۲ ماهه پول در مهر ماه ۸۸.۶ درصد و در دی ماه ۶۳.۸ درصد بود.

وی نوشت: رشد ۱۲ ماهه شبه پول در مهر ماه ۲۸.۱ درصد و در دی ماه ۳۴.۳ درصد بود، روند این دو متغیر پولی حاکی از کاهش سیالیت پول متاثر از کاهش انتظارات تورمی است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: با توجه به کاهش انتظارات تورمی (که یکی از نشانه های آن، کاهش نرخ معاملات حواله های ارزی صادرکنندگان عمده به کانال ۲۲ هزار تومان به ازای هر دلار در پایان هفته گذشته در سامانه نیما است) و عدم ضرورت افزایش نرخ سود، برنامه بانک مرکزی بر مبنای قرار دادن نرخ سود حول میانگین دالان نرخ سود است.

لینک کوتاه: asriran.com/003FIj

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا خواستنی نشد که نشد!

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دومین دوره سه ماهه متوالی حدود هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، حدود ۵۰ هزار خودروی جدید تسلا در این ایالت، یکی از مهم‌ترین بازارهای سازنده خودروهای الکتریکی تحت رهبری ایلان ماسک، به ثبت رسیده است.

در سطح جهانی، تحویل سه ماهه تسلا برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت و مشوق‌ها در افزایش تقاضا کافی نبود.

با این حال، کراس اوور مدل Y این شرکت پرفروش‌ترین خودروی جدید در کالیفرنیا بود. این خودروساز اضافه کرد که سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی بلند پریمیوم مدل X در میان سه خودروی پرفروش برقی و هیبریدی هستند.

طبق گزارش رویترز، سهم بازار کلی خودروهای برقی باتری‌دار در این ایالت نیز از ۲۱.۲ درصد به ۲۰.۹ درصد کاهش یافت زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر گرایش پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟