Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با گذشتن بیش از یکسال محدودیت های کرونایی برای یک سفر ۴ روزه امروز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی و مقررات منع ورود به بغداد، وارد عراق شد.

سفر پاپ به عراق همزمان شده با تدابیر منع تردد سه روزه که در طول مدت اقامت پاپ در عراق برقرار می باشد و همزمان دولت عراق تدابیر گسترده امنیتی برای این سفر تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا دولت عراق برای نخستین بار از مسیر فرودگاه بغداد تا مقر اقامت پاپ را نیروی امنیتی مستقر و در طول مسیر حرکت کاروان پاپ، پرچم های واتیکان و پلاکاردهای بزرگ به نشانه خوش آمد برای او نصب کرده است.

استاندار نجف اشرف نیز اعلام کرده است که مسئولیت پوشش امنیتی سفر فردا شنبه پاپ به نجف و ملاقاتش با آیت الله سیستانی، با ترکیب مشترک نیروهای الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق خواهد بود و این نیروها از هم اکنون وارد مرحله عملیاتی شده اند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در عراق

هرچند برخی رسانه ها این سفر را چهار روزه اعلام کرده اند اما خبرگزاری رسمی واتیکان مدت آن را ۳ روز اعلام کرده است.

 پاپ در بدو ورود به عراق در پای پلکان هواپیما در فرودگاه بغداد مورد استقبال مصطفی الکاظمی نخست وزیر قرار گرفت، در حالی که گروهی از مقام های رسمی، مذهبی و فرهنگی نیز حضور داشتند.

وی در ادامه سفرش در کاخ ریاست جمهوری با مقامات سیاسی و بزرگان مسیحیت این کشور دیدار خواهد داشت.

پاپ همچنین به شهرهای ناصریه و ذی قار سفر خواهد کرد و با مسیحیان اربیل و شخصیت های اقلیم کردستان دیدار خواهد داشت.

استقبال از پاپ فرانسیس در بغداد

آنچه این سفر را نه تنها مورد توجه مسیحیان عراق بلکه عموم مردم قرار داده است برنامه دیدار روز شنبه با آیت الله سیستانی مرجعیت اعلای عراق است که در روز دوم سفر پاپ صورت خواهد گرفت؛ دیداری که از ابتدای اعلام سفر پاپ در صدر توجه رسانه های جهان قرار داشت. مسوولان واتیکان برگزاری این دیدار را در نهایت سادگی توصیف کرده اند.

پاپ در ادامه سفر به عراق با هواپیما به ناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور دیدن کند، مکانی که گفته می شود زادگاه حضرت ابراهیم است.

وی پس از ذی قار به بغداد بازخواهد گشت تا در آیین کلیسای مار یوسف شرکت کند.

رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه به اربیل در شمال عراق سفر و با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت های دینی کردستان عراق در فرودگاه دیدار خواهد کرد و سپس با بالگرد به موصل خواهد رفت تا در کلیسای حوش البیعه برای جان باختگان و قربانیان این شهر دعا کند.

پاپ پس از آن با بالگرد به کلیسای الطاهره در منطقه قره قوش خواهد رفت و پس از آن به اربیل بازخواهد گشت تا در آیین ورزشگاه فرانسو حریری این شهر شرکت کند.

رهبر کاتولیک های جهان سپس به بغداد بازخواهد گشت تا در روز بعد به رم در ایتالیا و واتیکان برگردد.

خوش آمدگویی مقتدی صدر به پاپ

کد خبر 588867 برچسب‌ها مسیحیت - پاپ فرانسیس اول آیت‌الله سیستانی عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آیت الله سیستانی عراق رهبر کاتولیک های جهان آیت الله سیستانی پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن

جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند؛ در ابتدای این دیدار معلمان سرودی همخوانی کردند که آن را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،پیش از ظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ و هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار معلمان سرودی همخوانی کردند که در ادامه بخشی از  فیلم و متن آن را مشاهده می‌کنید:

ای جوانان تا زوال آن رژیم چیزی نمانده
بگو بسم الله الرحمان الرحیم چیزی نمانده

****

امیری حسین و نعم‌الامیر
نصر من الله و فتح قریب

کد خبر 749651

دیگر خبرها

  • عکس متفاوت از دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • روز اتحاد است/ هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند