Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ایرلند شمالی روز جمعه اتحادیه اروپا را متهم کرد بیشتر از آنکه به فکر توافق صلح ۱۹۸۸ باشد، نگران یکپارچگی بازار مشترک این کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن ‏، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد پیگیری قانونی علیه تصمیم دولت انگلیس در مورد تمدید "مهلت" کنترل گمرکی درباره برخی محصولات غذایی صادراتی از انگلیس به ایرلند شمالی را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروکسل ابتکار یکجانبه ناقض توافق نامه برگزیت را محکوم کرد.

آرلین فاستر به بی بی سی گفت: "تن‌ها چیزی که آن‌ها به آن علاقه‌مند هستند حفظ بلوک خود است. برخلاف آنچه آن‌ها ادعا می‌کنند علاقه‌ای به حفظ توافق بلفاست ندارند. اگر آن‌ها به این موضوع علاقه‌مند بودند، ابتکار عمل را که اکنون دارند‏، اتخاذ نمی‌کردند. "
فاستر تصریح کرد پروتکل مربوط به ایرلند شمالی مندرج در توافق نامه برگزیت با هدف جلوگیری از ورود بدون کنترل کالا‌های انگلیس به بازار واحد اروپاست‏، اما تأثیرات آن و اقدامات انجام شده در لندن و بروکسل به نسبت خطرات "کاملاً نامتناسب" است.
وی گفت: "ما باید پروتکل را جایگزین کنیم، زیرا مطمئناً، تمدید مهلت در مقایسه با آنچه که مشکلات اساسی در تجارت وجود دارد‏ صرفاً یک مکالمه بر روی یک پای چوبی است. یک سوء تفاهم اساسی با اتحادیه اروپا در مورد خساراتی که آن‌ها ایجاد می‌کنند وجود دارد. "
در مواجهه با اختلال تجاری ناشی از برگزیت و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برقراری مجدد مرز فیزیکی در جزیره ایرلند، سازمان‌های شبه نظامی اتحادگرای ایرلند شمالی این هفته اعلام کردند به طور موقت حمایت خود را از توافقنامه صلح جمعه مقدس ۱۹۹۸ در مورد ایرلند شمالی لغو می‌کنند./صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند

فرهاد قلی‌زاده در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: مسابقات والیبال والیبال ساحلی خراسان شمالی جام شهید مدافع وطن محمد مهدی احمدی در دو رده سنی نوجوانان و آزاد با حضور ۲۱ تیم به میزبانی زمین‌های ساحلی شهربازی بجنورد برگزار شد

رئیس هیأت والیبال خراسان شمالی در ادامه به نتایج کسب شده اشاره کرد و گفت: بعد از ۴۰ دیدار، در رده سنی نوجوانان تیم دانش و توپ قهرمان شد، تیم سم سم شیروان نایب قهرمان و تیم‌های کالای ورزشی فیفا و تابلوسازی نوین به صورت مشترک جایگاه سوم را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: در رده سنی آزاد تیم ادویه بیژه شیروان مقام اول، تیم لوازم ورزشی خطیب مقام دوم و تیم‌های شرکت نیکان و بوبک باقری جایگاه سوم مشترک را کسب کردند.

کد خبر 6089457

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند