Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی   استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سند آمایش اولویت‌های سند استانی و کشوری و مزیت‌های منطقه، بخش و شهرستان نیز توجه خواهد شد گفت: بعضی از اسناد که امروز برای پنج شهرستان ارائه شد باید حتماً تصویب و یا حداقل در تضاد نبوده بلکه مکمل و هم‌افزا با سند توسعه سواحل مکران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت دادن به اولویت‌ها در این اسناد افزود: اولویت‌های استانی حتماً تطبیق‌یافته با اولویت‌های شهرستانی نیست به گونه‌ای که در سند آمایش تجارت و ترانزیت مزیت اول سیستان و بلوچستان و بعد بخش معادن، حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، صیادی و دامداری بوده که قطعا با اولویت‌های شهرستان‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این سند به اولویت‌های استانی توجه خواهد شد گفت: از اینرو اول در سطح استانی سند آمایش با مشارکت مدیران استانی، دستگاه‌های اجرایی، فرهیختگان، تحصیل‌کرده‌گان، دانشگاهیان، جمع گروه‌ها و تشکل‌های موثر ارائه شد.

او با اشاره به اینکه آن‌هایی که دلشان می‌سوزد و آینده بهتری را برای سیستان و بلوچستان می‌خواهند باید هم‌اینک وقت برای سند آمایش وقت بگذارند افزود: امکان ندارد وقتی نیاز است نقطه نظر دهیم و دیگر هیچ زمانی نگذاریم در این حالت مثل این می‌ماند که تیری از کمان در رفته اما به مقصد و هدف نرسد.

موهبتی با بیان اینکه حتما فرمانداران، مدیران استانی، مدیران شهرستانی، مدیران بخش‌ها، فرهنگیان، دانشگاهیان، معتمدان، شوراها و دهیاران باید در سند آمایش وقت بگذارند زیرا اسناد محرمانه نبوده و در منظر همگان است تصریح کرد: هم‌اینک بخشی از مقدمات انجام شده در حوزه این سند که قبلاً مصوب کردیم رونمایی می‌شود زیرا ابتدا باید در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و کارگروه زیربنایی تصویب شده بعد به اینجا بیاید.

او  با اشاره به اینکه اگر سند هم خوب باشد یک اتفاقاتی می‌افتد که اهداف محقق نشود خاطرنشان کرد: زمانیکه بعضی از اهداف سندها محقق نمی‌شود بخشی مربوط به برنامه‌ریزی بیرونی بوده که دشمن تفرقه ایجاد و آن را مدیریت می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محقق نشدن اهداف سندها در بخش دیگر به علت نادانی درونی است که گاهی دست به حرکت‌هایی می‌زند بیان کرد: چابهار و نقش‌آفرینی آن از هیچ کس پوشیده نیست ولی عده‌ای فرصت‌طلب، تمامیت‌خواه در قاعده فردی و حقیقی رفتارهای سخیف و ناهنجار از خود نشان و گفتمان و قلم‌هاشان نتیجه‌اش ایجاد یاس و نامیدی و عدم تحقق برنامه است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان سند آمایش سیستان و بلوچستان سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان