Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:28:50 GMT

ایلامیان در این هفته یک میلیون اصله نهال می کارند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۸۳۷۹

ایسنا/ایلام سرپرست استانداری ایلام گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه خاص و ویژه‌ای به حوزه منابع طبیعی استان شده است به طوری که امروز ایلام در بحث جنگل کاری، آبخیزداری و بیابان زدایی در رتبه اول کشور قرار دارد.

 دکتر محمد نوذری امروز جمعه ۱۵ اسفند ماه در آغازین روز از هفته منابع طبیعی و در مراسم کاشت نهال که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برگزار شد از کاشت بیش از یک میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی به دست شهروندان ایلامی خبر داد و اظهار کرد: ایلام به واسطه مرزی بودن می تواند نقش بسیار مهمی در کنترل ریزگردها داشته باشد و در این راستا این استان با کاشت بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری نقش بی‌بدیلی در این زمینه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست استانداری ایلام ضمن تقدیر از عملکرد خوب منابع طبیعی استان گفت: کار خوب دیگری که در منابع طبیعی استان در حال انجام است همزمان با جنگل کاری، آبخیزداری و بیابان زدایی کاشت درختان مثمر ثمر بوده که این مهم در تقویت اقتصاد خانوارها تاثیر گذار است.

وی افزود: رویکرد مناسب دیگر در فرآیند آبخیزداری و آبخوانداری استان علاوه بر حفظ، نجات و جلوگیری از فرسایش خاک، منجر به تقویت منابع آبی زیر زمینی می شود و البته مجموعه این اقدامات می‌تواند سدی مستحکم در برابر روان آب ها و سیلاب ها نیز باشد.

دکتر نوذری در پایان از حضور نماینده ولی فقیه در مراسم کاشت نهال در آغاز هفته منابع طبیعی تقدیر کرد و گفت: امروز وجود نماینده محترم ولی فقیه در استان بسیار ارزشمند و مغتنم است به طوری که نقش محوری ایشان در ایجاد وحدت و همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان باعث هم‌افزایی در امر توسعه استان شده که باید از این نقش آفرینی دلسوزانه و متعهدانه تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی