Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:14:10 GMT

آبمیوه‌های مناسب برای افراد کم خون کدام است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۸۸۰۴

آبمیوه‌های مناسب برای افراد کم خون کدام است؟

در دسترس بودن آهن در اکثر غذا‌های رژیمی، می‌توان با مصرف برخی آبمیوه‌ها مانند آب آلو که حاوی منگنز و پتاسیم و همچنین ویتامین‌های B ۶ و C است، این عنصر مهم را برای بدن به دست آورد.

به گزارش برنا؛ به نقل از اسپوتنیکنوشت: کمبود آهن بر عملکرد‌های مختلف بدن مانند مغز، سیستم ایمنی بدن و توانایی آن در مبارزه با عفونت تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر در دسترس بودن آهن در اکثر غذا‌های رژیمی، می‌توان با مصرف برخی آبمیوه‌ها مانند آب آلو که حاوی منگنز و پتاسیم و همچنین ویتامین‌های B ۶ و C است، این عنصر مهم را برای بدن به دست آورد.

مصرف آب اسفناج نیز که به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و انواع ویتامین ها، حاوی مقدار زیادی آهن است، در موارد کم خونی توصیه می‌شود.

مصرف آب کدو تنبل همراه با عسل یکی از آبمیوه‌هایی است که علاوه بر آهن، حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.

آب چغندر نیز حاوی مقدار زیادی آهن است و علاوه بر نقش آن در تنظیم فشار خون و گشاد شدن رگ‌های خونی، به جایگزینی گلبول‌های قرمز خون در بدن هم کمک می‌کند.

این آبمیوه‌ها یک درمان طبیعی برای کم خونی ناشی از کمبود مقدار آهن در بدن انسان، به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمبود آهن آبمیوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست