Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حمید ابوطالبی مشاور اسبق سیاسی رئیس جمهور کشورمان در توئیتی در تحلیل رویکرد دولت بایدن را ترکیبی از سیاست‌های اوباما و ترامپ دانست.

ابوطالبی نوشت: تا کنون سخنان بایدن، بلینکن، و شرمن نشان داده است که سیاست خارجی دولت تازه آمریکا، با ارائه طرحی ترکیبی برای فائق آمدن بر بحران ها و شکاف های عمیق داخلی، جایی در میانه‌ی سیاست خارجی دولت‌ های اوباما و ترامپ ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درصورت‌بندی تازه، منافع ملی آمریکا و روابط‌ دوجانبه، برچندجانبه گراییِ سنت مآبانه‌ی دموکرات ها کاملا غلبه یافته است؛ به نحوی که چندجانبه گرایی، زمانی برای آمریکا مفید خواهد بود که صرفا در خدمت منافع آن کشور (America First) باشد.

ابوطالبی تصریح کرد: در خاورمیانه تغییرات ژئوپلتیک رخ داده است،تحولی‌ که دستاورد اصلی ترامپ بوده و سیاست آمریکا باید وفق این تغییرات باشد؛ اصلی‌ترین تحول ژئوپلتیک،ایجاد رابطه میان اسرائیل با امارات، عمان، بحرین و به زودی عربستان و قطر و درآخر با کویت است؛ عراق نیز خود را با شرایط تازه منطبق خواهد کرد.

وی افزود: سوریه ارزش سیاسی ـ منطقه‌ای و حتّی اولویت بشردوستانه خود را از دست داده و تداوم وضعیت فعلی تا چهارسال آینده کاملا مطلوب است.

وی اضافه کرد: حل مشکل یمن، هدیه‌ای است به جناح سنّتی و محافظه‌کار عربستان، و عاملی برای تضعیف کامل جناح تحول‌خواهِ بن‌سلمان و ‌حذف تدریجی‌ او از صحنه با گزارش خاشقچی

مشاور سابق رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه هسته‌ای ایران کش‌سانی سیاسیِ خود را وانهاده، و برجام اینک به تابعی از تغییرات ژئوپلتیک تبدیل شده است، نه یک پیمان و یا قرارداد و یا حتی تفاهم‌ِ شرافتمندانه (G.A)؛ تحریم‌ها و فشارحداکثری نیز به تحول ژئوپلتیک سرعت بخشیده است، لذا باید قاطعانه بر آن ایستاد و منعطفانه با آن بازی نمود.

وی خاطر نشان کرد: تداومِ تغییرات ژئوپلتیک، نقش‌آفرینی بازیگران جدید در منطقه، و صورت‌بندی سیاست‌های جمعیِ تازه اجازه خواهد داد تا آمریکا به شرق و مقابله‌ همه‌ جانبه با چین ‌و محدود کردن روسیه روی آورد.

وی در پایان تاکید کرد: لذا همانگونه که قبلا نوشته‌ام، ایران باید: سیاست و روابط‌ خارجی را از مناسبات جناحی ‌و رویکردهای غیرتخصصی خارج سازد؛ به‌تحولات ژئوپلتیک فکر کند؛ سیاست ‌اجماعی‌جدیدی در اندازد؛ ثبات استراتژیک را اصل بداند؛ باتجمیع توانایی ها،مذاکره مستقیم ‌و جامع را برای حلّ مشکلات ایران و آمریکا برگزیند.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 برجام توافق هسته ای توافق هسته ای ایران حمید ابوطالبی جنگ یمن جو بایدن دولت بایدن جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شختی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن