Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، با بررسی جدیدی که بر روی تویوتا راو 4های ساخته شده در فاصله سال‌های 2013 تا 2018 انجام داده است، به این نتیجه رسیده که احتمال وقوع خطر آتش سوزی در این خودروها وجود دارد. اگر بنا به اعلام یک فراخوان باشد، دقیقا 1 میلیون و 863 هزار و 103 دستگاه راو 4 مشمول این ایراد فنی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ مدارک رسمی می‌گویند که این مشکل، از نقص در قطب مثبت باتری این خودروها ریشه می‌گیرد. این نقص می‌تواند دو نتیجه در پی داشته باشد، متوقف شدن خودرو از حرکت یا آتش سوزی! دفتر تحقیقات نقایص فنی خودروها در NHTSA، تاکنون 11 شکایت با مضمون وجود این نقص، دریافت کرده است.

همچنین تعدادی گزارش هم از احتمال وجود این ایراد در چند دستگاه راو 4، انتشار یافته است. حتی در چهار مورد از گزارش‌ها، از بروز جرقه و آتش که به اطفا ختم شده، خبر داده اند.

سازمان NHTSA علت وقوع این مشکلات را نصب نادرست باتری یا جابجایی غلط به علت تعمیرات، عنوان کرده است. البته هنوز تعداد آتش سوزی‌ها کمتر از حد مورد انتظار بوده است و تحقیقات میدانی و فنی کارشناسان آمریکایی، ادامه دارد. از 11 شکایت عمومی که به دست این سازمان رسیده، یکی از آنها متعلق به راو 4 هیبرید است.

مالک این خودرو گفته که چراغ چک موتور، زمانی که با سرعت 50 مایل بر ساعت در حال حرکت بوده، روشن شده است. در همین حین، دود سفیدی از کناره‌های کاپوت بیرون آمده و سپس شعله‌های آتش زبانه کشیده اند. بر اثر این حادثه، عملا آن کراس اوور به نابودی کشیده شده و از بین رفته است!

شایان ذکر است که ارزیابی‌های اولیه لزوما به معنای اعلام فراخوان قطعی از سوی کمپانی سازنده نیست. این تحقیقات مقدماتی صرفا جهت بررسی علت نقص فنی شایع شده در راو 4های نامبرده انجام می‌شوند تا از بروز حوادث بیشتر، جلوگیری به عمل آید. مدیر ارتباطات بخش ایمنی و کیفیت محصولات تویوتا هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است: «تویوتا از تحقیقات NHTSA آگاهی دارد و برای رفع نقایص پیش آمده، در حال همکاری با این سازمان است.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی تویوتا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، تویوتا برخی ویژگی های کلیدی این دو خودروی برقی را به اشتراک گذاشته است.

سال گذشته این شرکت طرح اولیه خودروهای برقی را طی نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون پیشرفت بسیاری کرده است. طرح های اولیه به نمایش گذاشته شده در سال گذشته در حقیقت همان bZ۳C وbZ۳X بودند.

این مدل ها برای بازار چین طراحی شده بودند اما جزییات اندکی از آنها فاش شده بود. اکنون مشخص شدهbZ۳C برای نسل Z وbZ۳X برای خانواده ها طراحی شده اند.

bZ۳C را با همکاری BYD Toyota EV Technology ،FAW و تیم مرکز تحقیق و توسعه IEM تویوتا ساخته است. از سوی دیگرbZ۳X براساس همکاری بین تویوتا، گروه GAC، GAC تویوتا و IEM توسعه یافته است.

bZ۳X از خودروی برقی دیگر بزرگتر است و کابین جادارتری دارد. هر دو اس یو وی دارای سقف پانورامیک، داشبورد دیجیتال، نمایشگر اطلاع رسانی بزرگتر و همچنین پدهای شارژ موبایل و دستگاه های الکترونیکی در حال حرکت هستند.

خودروهای برقی تویوتا دارای فناوری کمک راننده پیشرفته هستند اما جزییات موتور و چند پارامتر دیگر آنها هنوز اعلام نشده است. تویوتا زمان عرضه دو اس یو وی برقی را اعلام نکرده اما به نظر می رسد این وسایل نقلیه به زودی راهی بازار شوند.

هر دو خودروها برای بازار چین طراحی شده اند و مشخص نیست کدام یک برای فروش در بازارهای خارج از این کشور انتخاب می شوند.

کد خبر 6091708 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها