Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:46:56 GMT

یونان در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۹۵۱۷

یونان در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفت

آلمان امروز برای اولین بار سراسر یونان را به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در آن در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در یونان دولت آلمان برای اولین بار از روز یکشنبه تمام این کشور را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز جمعه اعلام کرد. به دلیل موارد بالای ابتلا به کرونا کشورهای مجارستان، سوئد و اردن هم در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار گرفتند.

یونان از معدود کشورهایی بود که تا به حال هرگز کاملا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار نگرفته بود. از روز یکشنبه همه مسافرانی که از این کشور به آلمان می آیند باید 48 ساعت پس از ورود تست کرونا بدهند. آن ها همچنین باید مدت 10 روز در قرنطینه کامل قرار گیرند که بعد از 5 روز باید یک تست منفی کرونا را ارائه دهند.

در یونان موارد ابتلا به کرونا اخیرا افزایش چشمگیری داشته است.

یونان به دلیل اینکه توریسم از شاخه های مهم اقتصاد آن محسوب می شود به متوقف کردن کرونا در مرزهای خود اعتقادی ندارد و نخست وزیر این کشور هفته هاست برای اجرای طرح گذرنامه واکسن برای افراد واکسینه شده تاکید دارد. وی در عین حال تاکید کرده که توریست هایی هم که واکسن نزده اند هم مورد استقبال قرار می گیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آلمان بر اساس قواعد خود کشورهایی را به عنوان مناطق خطر کرونایی طبقه بندی می کند که موارد ابتلای جدید به کرونا در آن در هفت روز حدود 50 مورد در هر 100 هزار نفر باشد. کشورهایی با حدود 200 مورد در هر 100 هزار نفر هم در مناطق پر خطر کرونایی آلمان طبقه بندی می شوند. آمریکا از روز یکشنبه از لیست مناطق پر خطر به مناطق خطر کرونا در لیست آلمان منتقل می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرده که انتظار دارد ویروس جهش یافته انگلیسی به زودی بر کشور غالب شود. "لوتار ویلر"، رئیس این انستیتو در این باره گفته است: پیش بینی می شود که این ویروس جهش یافته به زودی به نوع غالب در آلمان تبدیل شود. در این صورت کنترل این ویروس دشوارتر خواهد شد.

عراق هم مجوز توزیع واکسن روسی کرونا را صادر کردابراز نگرانی مقام‌های اتریشی درباره شرایط کرونایی/ رویکرد مستقل وین در تهیه واکسنکرونا در اروپا|از اعتراضات کارکنان فرهنگی علیه محدودیت‌ها در فرانسه تا رد طرح گذرنامه سبز
انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 10580 مورد جدید ابتلا به کرونا و 264 مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2489818 نفر به کرونا مبتلا شده و 72163 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس لیست مناطق خطر کرونایی خطر کرونایی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت