Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کوالکام روز تراشه Snapdragon Sound را معرفی کرد که طبق اعلام این شرکت انقلابی بزرگ در حوزه صوت گوشی‌های هوشمند به پا خواهد کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این تراشه می‌تواند کیفیت صدا را هنگام گوشی دادن به موسیقی یا سایر وسایل پخش کننده صوت افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شرکت کوالکام هدف از ساخت این تراشه را بالاتر بردن کیفیت صدا هنگام استفاده از ابزارهای بیسیم اعلام کرده است.

گوشی‌هایی که این تراشه در آن‌ها کار گذاشته شود به طور کاملSoC های صوتی بلوتوث و کدک‌هایی مانند aptX Adaptive را برای دسترسی به پخش موسیقی با فناوری Hi-Fi در بین فرکانس 24 تا 96 کیلوهرتز در اختیار افراد قرار خواهد داد. مفهوم صدا بیسیم با کیفیت بالا برای گوشی‌های اندرویدی چیز جدیدی نیست چرا که سونی با فناوری LDAC تا حد بسیار زیادی به این کیفیت دست یافته است. علاوه بر این تراشه Snapdragon Sound می‌تواند امواج صوتی را تا سه برابر حالت فعلی و با فناوری SBC رمزگذاری کند.

پشتیبانی محصولات نسبتا قدیمی از تراشه Snapdragon Sound 

در حال حاضر قطعات تولید شده توسط شرکت کوالکام در محصولات مختلف شرکت‌هایی نظیر Jabra، Bose، Anker، Audio-Technica و چند شرکت دیگر یافت می‌شود و امکان پشتیبانی هدفون‌های این شرکت‌ها از تراشه Snapdragon Sound روی آن‌ها وجود دارد و بر اساس اعلام شرکت کوالکام برای استفاده از این قابلیت‌ها نیازی به بروزرسانی محصولات خریداری شده توسط کاربران وجود ندارد.

شرکت کوالکام درباره میزان تاخیر تراشه صوتی این شرکت نیز اعلام کرده است که حداکثر میزان تاخیر 89 میلی ثانیه خواهد بود که تقریبا اصلا احساس نخواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا ماه آینده اولین محصول استفاده کننده از تراشه Snapdragon Sound رونمایی و وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید

مشخصات گوشی میان رده جدید شیائومی فاش شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پردازنده کوالکام پردازنده اسنپ دراگون تراشه Snapdragon Sound شرکت کوالکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟