Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جلیلی، مدیر تولید واکسن کرونا در ستاد فرمان اجرایی امام (ره) بیان کرد: واکسنی که در گروه دارویی برکت در حال حاضر فاز اول مطالعاتی بالینی خود را تقریبا سپری کرده و در آستانه ورود به مطالعه فاز دوم قرار گرفته، واکسن ایناکتیویتت یا کشته شده یا غیرفعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه از نهم دی تزریق واکسن در فاز تزریق انسانی شروع شد و پیش بینی می‌شود که ۱۴ اسفند آخرین نفری که وارد فاز مطالعه ما شده است، ۲۸ روز بعد را سپری کند تا فاز اول به اتمام برسد، افزود: در حال حاضر ۵۶ نفر وارد مطالعه فاز اول شدند و تقریبا همگی آن‌ها فاز دوم واکسن را دریافت کردند و خوشبختانه تاکنون سلامت واکسن تاکنون نتایج رضایت بخشی داشته است که امیدواریم اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد سال آینده فاز دوم و سوم به اتمام برسد.

جلیلی درباره روند ساخت واکسن ایرانی کرونا تصریح کرد: در میدان مسابقه واکسن کووید دیرتر از دنیا اقدام کردیم، چون مبتلا به این ویروس تا این حد نبودیم. همین شرکت چینی قدم‌های مهمی درباره واکسن سارس برداشته بود، اما با توجه به جهش این ویروس، واکسن آن مفهومی نداشت وارد بازار شود. در مورد سایر واکسن‌های دنیا هم چنین امری صادق است.

او با بیان اینکه تحریم‌ها حرکت ما را کند کرد، اما متوقف نشدیم، گفت: واکسنی که وارد فاز یک اجرایی شده کاملا بومی است و هیچ مشارکت خارجی در آن نبوده است. شرکت‌های دانش بنیان و مراکز واکسن سازی کشورمان این عقب افتادگی را جبران کرد.

چرا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تولید واکسن اقدام کرد؟

جلیلی با اشاره به دلیل ورود به تولید واکسن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک مسئولیت اجتماعی برای خود در نظر گرفته و سعی کرده است در این عرصه نقش آفرینی کند. در این حوزه امکان داشت اگر وارد تولید نشویم،  نیاز کشور در دو یا سه سال آینده اتفاق بیفتد. هر چه واکسیناسیون به تاخیر بیفتد جهش آن بیشتر شده و ممکن است نوع خطرناک تری به وجود بیاید بنابراین باید در اسرع وقت چرخه انتقال ویروش را قطع کنیم و بر همین اساس بر اساس مسئولیت اجتماعی وارد عمل شدیم.

مدیر تولید واکسن کرونا در ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با بیان اینکه ما یکی از هلدینگ‌های دارویی کشور هستیم، گفت: زیرساخت‌هایی خوبی در تولید دارو و فراورده‌های بیولوژی در ستاد فرمان اجرایی امام (ره) داریم. علاوه بر این، چند شرکت بزرگ دنیا اکنون واکسن‌هایی برای کرونا تولید کردند همچون فایزر و مدرنا؛ اما فایزر دانش توسعه یافته شرکت بایوتک آلمان را تولید انبوه کرد. این شرکت دانش بنیان است که فکر نمی‌کنیم بیش از ۱۰ سال سابقه داشته باشد. مدرنا یک شرکت امریکایی است که اولین محصول آن واکسن مدرنا است. یعنی این‌ها شرکت‌های دانش بنیان هستند و دنیا به این سمت می‌رود که به جای اینکه کارخانه‌ها تولید داشته باشند، از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

او بیان کرد: با همین رویکرد نیز ما با حمایت از دانشمندان بی ادعا برای تحقق مسئولیت اجتماعی وارد عرصه واکسن شدیم و تاکنون ۶ پلتفرم را بررسی کردیم و یکی از آن‌ها وارد فاز مطالعه انسانی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام واکسن کرونا تولید واکسن دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد

متقاضیانی که درخواست خودروی خود را از شرکت مدیران خودرو داده اند این روز‌ها با مشکل تاخیر در تحویل مواجه هستند. این روز‌ها معضل تاخیر در تحویل خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز بسیار به چشم می‌خورد و متقاضیانی که سرمایه‌های خود را به حساب خودروسازان واریز کرده اند اعلام نارضایتی می‌کنند.

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام از مسئولان درخواستی رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام، شرکت مدیران خودرو متأسفانه دو ماه از بیمه و پلاک خودرو گذشته ولی هنوز خودرو را تحویل نداده و گفتند مجوز خروج از گمرک بم صادر نمی‌شود لطفاً پیگیری کنید بنده ثبت نامی تیرماه ۱۴۰۲ و تکمیل وجه به صورت نقدی در دی ماه انجام شده و پلاک و بیمه اسفند ماه صادر شده و مدارک خودرو گرفتم لطفا به پارکینگ شرکت مدیران خودرو در بم بروید و دلیل عدم تحویل را بپرسید.

منبع: علی صادقی - کرمان

سلام، همه خودروهای شرکت مدیران خودرو؛ آریزو، x55، x22، و غیره برای من x22 pro هست. من خودروی خودم را فروختم تا بتوانم از این شرکت خودرو بخرم. الان هر روز با اسنپ به سرکار می‌روم که حدودا ماهی ۵ میلیون تومن هزینه اسنپ من می‌شود. چرا خودرویی که مدت هاست آماده هست را به مشتری تحویل نمی‌دهند و در بدترین شرایط نگهداری می‌کنند که باعث آسیب به خودرو می‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور