Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:43:38 GMT

مهلتی برای مرگ تمام جانداران روی زمین

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۰۷۱

مهلتی برای مرگ تمام جانداران روی زمین

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Nature Geoscience، طول عمر انسان‌ها از طریق مدل سازی مشخص شد و نشان می‌دهد که زمین تا یک میلیارد سال دیگر وجود خواهد داشت.

محققان با در نظر گرفتن عواملی مانند آب و هوا، فعالیت‌های زمین شناسی، فرآیند‌های بیولوژیکی و فعالیت‌های خورشیدی، شبیه سازی زمین را ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلوم شد که با گرم شدن خورشید، محتوای دی اکسید کربن در جو به دلیل جذب گرما توسط مولکول‌های دی اکسید کربن و تخریب آن‌ها شروع به کاهش می‌کند. لایه ازن نیز از بین خواهد رفت و زمین نابود خواهد شد.

وقتی سطح دی اکسید کربن به زیر مقدار بحرانی برسد، حدود ۱۰ هزار سال طول خواهد کشید، گیاهان دیگر قادر به پشتیبانی از فرآیند فتوسنتز نخواهند بود و از بین می‌روند.

اکسیژن موجود در جو نیز کاهش می‌یابد که برای همه حیوانات خشکی و دریایی ضرر خواهد داشت. در عین حال، انتشار متان شروع می‌شود که باعث ناپدید شدن موجودات زنده می‌شود. فقط میکروارگانیسم‌های بی هوازی روی زمین باقی می‌مانند که مشابه زیست کره زمین قبل از ظهور موجوداتی مانند انسان است.

بیشتر بخوانید

یک کیلوگرم از هیدروژن ماه برق یک سال کشور را تامین می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره زمین جانداران زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار تن‌هاخ در یونایتد با اخراج رونالدو تمام شد!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد ضعیف منچستر یونایتد در رقابت‌های این فصل و به دست نیاوردن سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده باعث نارضایتی مدیران این باشگاه شده و انتظار می‌رود که تن‌هاخ در پایان فصل این تیم را ترک کند.

بسیاری از رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر شایعات زیادی را درباره احتمال اخراج این مربی هلندی از سوی مدیران یونایتد بلافاصله پس از پایان فصل جاری مطرح کرده‌اند و اسنایدر معتقد است که کار این مربی در اولدترافورد ۱۸ ماه قبل به پایان رسیده بود.

این ستاره سابق رئال مادرید درباره شرایط هم‌وطنش به برنامه تلویزیونی ورونیکا آفساید در هلند گفت: «او با شروع رقابت با رونالدو اشتباه بزرگی را مرتکب شد. احترام همه را در این تیم از دست داد. فکر می‌کرد که این کار نتیجه دیگری دارد اما البته که نداشت. همه بازیکنان در رختکن با خودشان فکر کردند که آیا این مرد دیوانه است؟

او همین حالا هم می‌داند که باید برود. اما هیچکس دوست ندارد که خودش با پای خودش جدا شود. اگر من هم جای او بودم با آرامش و بدون نگرانی روی نیمکت می‌نشستم تا زمانی که اخراج شوم.»

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • کار تن‌هاخ در یونایتد با اخراج رونالدو تمام شد!
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • عکس| داوود کیم به قولش عمل کرد/ خواننده کره‌ای تمام پولش را خرج مسجد کرد
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • کلوپ: در رختکن با صلاح حرف زدیم، مشکل حل شد!
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور