Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@21:31:09 GMT

افتتاح باغ‌های زندگی و خاطره در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۳۱۱

افتتاح باغ‌های زندگی و خاطره در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باغ‌های زندگی و خاطره به مناسب روز درخت کاری طی مراسمی در کمربند سبز جنوبی مشهد افتتاح شدند و محمد رضا کلایی شهردار مشهد در این مراسم گفت: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی و بهانه‌ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: باغ خاطره نیز برای قدردانی و یادبود کسانی است که اهدای عضو کرده‌اند و اکنون در جمع ما نیستند.

شهردار مشهد ادامه داد: تا سه ماه آینده که هوا مناسب درخت کاری است باید دیگران را به کاشت درخت تشویق کرد.

کلایی بیان کرد: محیط زیست اولویت ما بوده و خواهد بود و تا روز آخر برای توسعه فضای سبز تلاش خواهیم کرد و در دوره اخیر مدیریت شهری نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و در بخش توسعه فضای سبز، حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است.

بیشتر بخوانید

۱۵ هزارمتر از خیابان‌های مشهد به مناسبت نوروز نقاشی می‌شوند

او تصریح کرد: در ماه جاری نیز تصفیه خانه چهل بازه با رویکرد استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز افتتاح شد و توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز با جدیت در دست اجراست و سبب پایداری فضای سبز می‌شود.

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: طرح باغ زندگی و باغ خاطره همچنان تداوم دارد و پس از ثبت نام شهروندان در این ۲ طرح، در جمعه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.

او افزود: امروز هم زمان با روز درخت کاری و با دعوت از شهروندان تعداد زیادی از مردم به ارتفاعات جنوبی آمده‌اند تا علاوه بر کاشت درخت در روز درخت کاری، در قالب طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای تازه متولدین، مزدوجین، یاد بود درگذشتگان و اهداکنندگان عضو درخت بکارند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به افتتاح از باغ خاطره و باغ زندگی در کمربند سبز شهر ادامه داد: پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و موقعیت مکانی دقیق درخت به هر فرد اعلام می‌شود. همچنین شناسنامه صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می‌شود و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد.

یعقوبی بیان کرد: ثبت پلاک می‌تواند روی درختان موجود و نهال‌های جدید انجام شود و شرایط لازم برای مشارکت شهروندان در بحث نگهداری درختان فراهم شده است.

او تصریح کرد:در حال حاضر برای مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود ۱۵ هزار اصله درخت در عرصه کمربند فضای سبز و در محدوده‌ای به وسعت ۳۰ هکتار پیش بینی شده است همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت پنج هکتار اجرا می‌شود.

در طرح باغ زندگی و باغ خاطره تولد فرزند یا شروع زندگی زوجین با کاشت درخت همراه می‌شود یا برای یادبود درگذشتگان و افراد اهداکننده عضو درختی کاشته می‌شود.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد روز درختکاری محیط زیست اهدای عضو کاشت درخت باغ زندگی و باغ خاطره کاشت درخت درخت کاری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه نجات فرد پناهنده بر روی درخت در سیل (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گرفتار شدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا (فیلم) سیل فاجعه‌بار در شهر مدینه عربستان (فیلم) ژاپن چگونه سیل را مدیریت می‌کند؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • (ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه
  • لحظه نجات فرد پناهنده بر روی درخت در سیل (فیلم)
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود